Inhaalwedstrijd 1e elftal gewonnen

Hollandscheveld zet stijgende lijn door

Na de winterstop stond afgelopen dinsdagavond de inhaalwedstrijd tegen vv Veenhuizen op het programma en het werd een mooie avond voor de mannen in het oranje-zwart.
Trainer Kikkert heeft in de korte tijd dat hij bezig is het vertrouwen en de vechtlust weer in het team weten te krijgen en dat geeft de supporters van Hollandscheveld weer moed.

Vanaf minuut een werd de wedstrijd onder een zeer hoog tempo van beide kanten gespeeld en met name het eerste half uur wisten de gasten bij vlagen niet waar ze het zoeken moesten.
Achterin stond het centrum met Koopman en Mol als een huis en ze lieten de bal rustig rond gaan om vervolgens de snelle buitenste middenvelders aan het werk te zetten.
Zo werd na vijf minuten Snippe weggestuurd door Mol en de snelle middenvelder liet van de Leest zijn hielen zien. Jammer genoeg werd zijn lage voorzet door een verdediger weggewerkt, maar in de rebound kreeg Hagen de bal. Helaas belande zijn voorzet ook voor de voeten van een verdediger van Veenhuizen en dus werden de eerste speldenprikken teniet gedaan door de gasten.
Hollandscheveld bleef de gasten bestoken, maar de laatste pass of voorzet was steeds een prooi voor Veenhuizen en dus ontstonden er geen levensgevaarlijke kansen voor de thuisploeg.
Iets voor het half uur had Kiers de stand op 1-0 moeten brengen, maar hij schoot de prima voorzet van Hagen ruim naast het doel van Auwen.
Veenhuizen begon in die fase meer van zich af te bijten en het was Hilverda die zijn schot over het doel van Vos zag verdwijnen.
Kiers breekt wedstrijd open.
Vlak voor rust een domper voor Veenhuizen. In een poging de bal binnen te houden gleed Klein ongelukkig uit op het gladde kunstgras en hij moest met een ogenschijnlijk zware armblessure de strijd staken.
In de minuten dat de gasten met tien man stonden sloeg Hollandscheveld toe.
Het was Odink die diep gestuurd werd en zijn voorzet belande via een verdediger voor de voeten van Kiers die vanaf de rand zestien meter Auwen met een schot tussen de benen door wist te verschalken.

Na rust gingen beide teams vrolijk door waar ze voor rust gebleven waren. De aanwezige toeschouwers werden op deze koude winteravond vermaakt met een wedstrijd waarin passie en werklust hoogtij vierden.
Waar Veenhuizen hoopte op de gelijkmaker was het Hollandscheveld welke de stand naar 2-0 tilde.
Een prachtige snelle aanval over rechts, waar Snippe zijn tegenstander van de Leest nachtmerries bezorgde, werd in gang gezet door Strijker. Hij vond Snippe en diens voorzet bereikte Hagen die over de bal heen stapte. Hierdoor bood hij Bijl de kans op 2-0. Auwen was volstrekt kansloos op de inzet.
Het moet gezegd worden dat de gasten bleven zoeken naar een treffer en het was Giezen die zijn gekrulde schot naast het doel van Vos zag gaan.

Penalty voor Hollandscheveld.
Waar in de eerste helft Veenhuizen meende recht te hebben op een penalty toen Elsinga in een duel neerging in de zestien meter, kreeg Hollandscheveld wel een penalty toen Snippe onreglementair werd gestopt in de zestien meter. Bijl ontfermde zich over dit buitenkansje en schoof de bal beheerst achter Auwen en hij tilde hiermee de stand naar 3-0. Hollandscheveld had vervolgens door Strijker, tweemaal kopbal, en Bijl de wedstrijd in het slot moeten gooien. Daar ze dit na lieten kon Giezen met een, naar het leek houdbare, kopbal de stand naar 3-1 tillen.
Veenhuizen rook in deze fase bloed en Hollandscheveld moest terug. Met nog vijf minuten op de klok kon Veenhuizen de spanning terug brengen. Span liep zijn directe tegenstander binnen de zestien meter heel ongelukkig tegen de grond en de bal ging op de stip. Gelukkig voor de thuisploeg wist Vos de penalty van Giezen te keren en daarmee voorkwam hij dat de laatste minuten nog spannend werden.
Door de 3-1 overwinning heeft Hollandscheveld de aansluiting gevonden met de brede middenmoot en kan het zaterdag bij winst tegen vv de Weide heel goede zaken doen.

Man van de wedstrijd: Het team