Hollandscheveld Vr. 1 sleept gelijkspel uit de strijd tegen Meppel

Hollandscheveld –Het combinatieteam van FC Meppel en Alcides kwam afgelopen zaterdag op bezoek op Sportpark De Oosthoek, het team uit Meppel kent een ijzersterk seizoen en is al 9 wedstrijden onverslagen. De enige keer dat de gasten überhaupt hadden verloren was begin november tegen uitgerekend Hollandscheveld. Het is niet verassend dat deze ploeg daarom koploper is van de competitie en hard op weg is naar het kampioenschap. De ploeg van Henry Strijker heeft daarentegen ook een doel, zij willen via de nacompetitie strijden voor promotie. En bonuspunten tegen Meppel zouden daarbij zeer welkom zijn. Op voorhand beloofde het daarom ook een spannende pot voetbal te gaan worden, dat uiteindelijk ik 1-1 zou gaan eindigen. Een uitslag waar beide ploegen wel mee kunnen leven.

De eerste kans van de wedstrijd was al vrij vroeg voor Meppel. De gasten waren na nog geen 3 minuten spelen al dicht bij de openingstreffer. Een kopbal van de uitploeg belande echter op de paal, waardoor de brilstand nog even op het scoreformulier bleef staan. Maar ook Hollandscheveld liet zien dat ze speelden voor de winst, niet veel later wist Ranoe Vos de bal voor het doel langs te schieten. Helaas was er niemand die tegen de bal aan kon lopen en zo de voorsprong te pakken. De 1-0 kwam vervolgens niet veel later nadat Hollandscheveld een penalty kreeg toebedeeld nadat Mylenka Mol in het strafschopgebied onderuit werd gehaald. De penalty’s worden altijd door Sabrina van Nuil genomen. De twee eerdere strafschoppen dit seizoen wist ze koelbloedig af te ronden als werd hij ditmaal iets anders genomen dan anders. Sabrina wist de strafschop op een mooie wijze, met een boogje in het doel te werken. Na de goal kwam Meppel steeds beter in de wedstrijd, terwijl Hollandscheveld steeds meer moeite had om de bal in de ploeg te houden. De hagelbui die over kwam waaien hielp uiteraard ook niet, maar daar hadden beide partijen last van uiteraard. Toen het weer eindelijk weer was opgeklaard, vloog ook de 1-1 in het doel van Esmee Nijstad. Hierdoor gingen beide ploegen met een gelijke stand de rust in.

Voor beide ploegen was er wat te halen in de tweede helft, al had je wel de neiging om Meppel meer kansen voor de overwinning toe te schrijven. Om die reden moest Henry de ploeg een beetje omgooien en bracht direct drie verse krachten het veld in. De tweede helft begon vergelijkbaar aan de eerste helft, wederom kwam het eerste gevaar van de ploeg uit Meppel. Net als in de eerste helft stond de paal in de weg van een doelpunt en de rebound die volgde werd vakkundig door Sabrina voor de doellijn weggeschoten. In deze fase van de wedstrijd wist Esmee met een aantal belangrijke reddingen de ploeg op de been te houden. De Oranje-Zwarte dames speelden een betere tweede helft, maar tot echt grote kansen had het nog niet geleid. Dit veranderde in de 65ste minuut. Een schot van Ranoe belande op de paal, en daarmee zag ook Hollandscheveld een doelpunt door het aluminium tegengehouden worden. Niet veel later kreeg Hollandscheveld een corner, waarbij de keeper van Meppel onder de bal door schoot. De kans die daaruit ontstond voor Hollandscheveld was echter lastig te benutten. Er stonden te veel mensen voor het doel om goed uit te kunnen halen. Het schot, belandde daarom ook tegen een speler  aan. Het was hierbij lastig te zien of het een medespeler was die het schot blokkeerde of toch iemand van Meppel.  Beide ploegen wisten nog wel kansen te creëren, maar aan de kant van Hollandscheveld bleef Esmee uitblinken. Dat de wedstrijd eindigde in een gelijkspel kwam mede door haar inzet in de goal. Hollandscheveld moet dit punt ook zeker als een bonuspunt beschouwen. Geen enkele andere ploeg wist dit seizoen een punt te pakken tegen de koploper. Dat zij nu na de eerdere winst, nu met een gelijkspel van het veld stappen is daarom een prestatie waar de ploeg trots op mag zijn.

26 nov 2022
Hollandscheveld VR1