Hollandscheveld vindt aansluiting

Ook vv HSC aan zegekar gebonden

Na de monsterzege van twee weken geleden en de afgelasting van afgelopen week stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen HSC op het programma. Waar Hollandscheveld in de eerste helft naliet de wedstrijd al in het slot te gooien, maar wel twee keer scoorde, probeerde HSC in de tweede helft de wedstrijd te kantelen. Meer dan verdient bleven de punten bij ’t Oekie wat meteen de aansluiting met de brede middenmoot betekende.

Waar de heen wedstrijd in vijf minuten werd weggeven door de gastheren bleek er nu een portie onverzettelijkheid in de ploeg te zitten om de punten thuis te houden. Binnen tien minuten had Bijl de 1-0 op het bord moeten zetten toen hij door van Eck vrij voor keeper Kalk werd gezet, maar in plaats van tussen de palen schoot hij de bal op de lat. Maar nog voor het kwartier stond het 1-0. Eerst was het Vos die zijn doel schoon wist te houden en in de omschakeling stuurde de Jonge linksbuiten Snippe weg en diens voorzet betekende de treffer van Bijl. Binnen het half uur had Bijl eigenlijk een hattrick moeten maken, maar nadat Snippe een bal verlengde, was Kalk in een één op één met Bijl de winnaar. Gelukkig voor Hollandscheveld werd het voor rust wel 2-0. De Jonge stond weer eens aan de basis en Strijker geloofde in de diepe bal. Kalk kwam te laat en Strijker legde terug op van Eck die met een bekeken lob binnen schoot.Dat HSC niet op grotere achterstand stond voor rust mag een wonder heten. Eerst knalde Strijker op de paal en even later was Kalk weer winnaar toen Hagen voor hem opdook. Snippe had vervolgens ook nog een grote mogelijkheid, maar hij legde de bal breed waar hij voor eigen kans had moeten gaan. Deden de gasten dan niets? Jawel, maar de snelle Bendt bevond zich veelal op een eiland en honderd procent kansen dwong men niet af.Na rust een ander spelbeeld. Met Olde voor Bijl en later nog R. Koopman voor van Eck wist Hollandscheveld nauwelijks meer kansen af te dwingen en HSC haalde zichzelf uit de wedstrijd door het vele gemekker richting scheidsrechter Dorgelo. Kreeg HSC mogelijkheden dan was het voor Bendt, maar eerst was het Schonewille die met een uiterste krachtsinspanning de bal tot corner verwerkte en in de volgende aanval bleef Vos fier overeind. Ook L. Hagen maakte nog zijn debuut in de matige tweede helft en deed dit verdienstelijk.Waar scheidsrechter Dorgelo niet floot voor een vermoedelijke handsbal in de zestien meter van Hollandscheveld namen de emoties bij de gasten de overhand. Dit resulteerde in vijf gele en zelfs één rode kaart in het slot van de wedstrijd voor de gasten.Bendt kreeg nog de grootste kansen op een treffer, maar eerst bracht Strijker redding met het hoofd op de doellijn en even later was het Vos die een schot van Bendt wist te keren. Hollandscheveld wist in de tweede helft alleen wat schoten van afstand te produceren en de aanvallen waren niet meer zo gevaarlijk als in de eerste helft.Het slotakkoord zou een penalty geweest moeten zijn toen Kalk uitkwam en volgens scheidsrechter Dorgelo opzettelijk met zijn benen Strijker torpedeerde. Hoewel hij naar de stip wees en dus een penalty gaf werd deze niet genomen. De spelers van de gasten waren het duidelijk deze middag niet eens met het optreden van de scheidsrechter en lieten hun emoties de vrije loop. Hierop besloot scheidsrechter Dorgelo voor het einde te fluiten en werd de strafschop dus niet meer genomen. Een hele vreemde situatie….. Wat blijft is een meer dan verdiende overwinning voor de thuisploeg in een verder qua voetbal matige vertonning, maar daar kijkt in deze fase van de competitie niemand meer naar waar alleen de punten tellen.

Man van de wedstrijd: Mike de Jonge

18 maa 2023