Hollandscheveld verrast vriend en vijand

Finale nacompetitie om promotie een feit

In de tweede ronde van de nacompetitie om promotie naar de 3e klasse trokken de Hollandschevelders naar Leeuwarden om het daar op te nemen tegen hsc Lions’66.
Beide ploegen hadden elkaar nog nooit getroffen en dus wist men niet goed wat men verwachten kon van deze wedstrijd.
In de schaduw van het Cambuur stadion ontspon zich een wedstrijd waarin de strijdplannen snel zichtbaar werden. Lions hanteerde veelvuldig de lange bal om zodoende de spits te bereiken en de rest van het team te laten aansluiten. Hollandscheveld probeerde de voetballende oplossing te zoeken en zo het vijandige doel te bereiken.
De vele toeschouwers op het knusse sportpark van Lions, 1 veld en slechts 80 voetballers groot, zagen deze zaterdagmiddag geen bijster goede wedstrijd en maar weinig echt gevaarlijke doelpogingen.
De Friezen waren vooral fysiek sterk in de duels en Hollandscheveld had moeite hier tegenwicht aan te bieden. De eerste echte poging was van Dekker die een vlammend schot losliet op het doel van Lions, maar de keeper bleef winnaar.
Ook Strijker zag even later, na een gewonnen kopduel, zijn poging in schoonheid stranden.
Keeper Vos moest tweemaal handelend optreden op schoten van afstand, maar hij capituleerde niet.
Grootste gevaar kwam nog van D. Mol die het doel van Lions onder vuur nam met een vrije bal met het nodige effect. Helaas tikte de keeper van Lions de bal over de lat. De jeugdige Olde zag zijn kopbal, uit een corner van Snippe, eindigen in de handen van de keeper van Lions.
Voor de toeschouwers bleef er weinig goed voetbal te beleven in de eerste helft.
Ook na rust was het een gezapige wedstrijd met weinig hoogtepunten. De 0-1 kwam op het bord uit een ‘waardeloos’ genomen corner. De bal kwam veel te laag voor, maar Lions gaf een rebound weg en L. Hagen was er als de kippen bij om de bal tegen de touwen te schieten.
Lions ging nog meer opportunistisch spelen en de lange ballen vlogen over en weer. Hollandscheveld ging in die fase steeds slordiger spelen en kwam nog nauwelijks onder druk van Lions uit. Het spel werd er niet beter op en de gele kaarten kwamen veelvuldig uit de zak van de scheidsrechter. Nadat Strijker en Olde de kans op de 0-2 hadden laten liggen kreeg Lions de kans op de 1-1. Gelukkig wist Vos de poging van de spits van Lions te verijdelen.
Dat Lions überhaupt de wedstrijd met 11 man eindigde mag een wonder heten, want de ingevallen nr.14 had eigenlijk voortijdig onder de douche gemoeten toen hij Snippe vol van achter onderuit haalde, maar de scheidsrechter toonde genade en gaf slechts geel.
voor beide doelen gebeurde niet veel meer en dus won Hollandscheveld zijn tweede wedstrijd in de nacompetitie.
Hollandscheveld mag zich dus melden in de finale van de nacompetitie waarin men het op gaat nemen tegen competitiegenoot vv Wildervank.

8 jun 2024
Lions'66 1