V.V Hollandscheveld VR1 wint van V.V Hellendoorn VR1

Hollandscheveld heeft geen punten overgehouden aan de eerste competitiewedstrijd. Titelkandidaat Nieuwleusen, dat vorig jaar nog uitkwam in de 2e klasse, ging na 90 spannende minuten met de punten naar huis.

Nieuwleusen kwam fel uit de startblokken. Dit resulteerde al na 4 minuten in de voorsprong voor de uitploeg. Een snelle counter over rechts werd vanaf de achterlijn voorgegeven en knap binnengeschoten: 0-1.

Hollandscheveld was nog niet bijgekomen van de achterstand of de volgende grote kans was er voor Nieuwleusen. Wederom een aanval over rechts. De voorzet werd knap ingekopt maar raakte de paal.

Na een moeizame start kreeg de thuisploeg grip op de wedstrijd. Na negen minuten kwam Hollandscheveld langszij. Een schot vak Sikken werd slecht verwerkt door de keeper. Zomer stond klaar om de rebound binnen te schieten. Na een half uur spelen kwam de thuisploeg op voorsprong. Een verre uittrap van Vos bereikte Zomer, deze zocht de achterlijn en gaf voor op Sikken. Sikken raakt de bal niet vol maar weet de keeper te verschalken.

Er volgden nog een aantal kansen voor Nieuwleusen, maar de ploeg ging hier niet goed mee om. Het effectieve Hollandscheveld ging door twee snelle counters met een voorsprong de rust in.

De tweede helft kwam moeizaam op gang. Na een uur spelen voerde Nieuwleusen de druk op. In de 67e minuut tekende Nieuwleusen voor het eerste wapenfeit na de rust. Door een slimme vrije bal kwam de spits van Nieuwleusen oog in oog met Vos. De doelman werd verschalkt maar Sikken wist redding te brengen op de doellijn. Een minuut later komt Nieuwleusen alsnog langszij. Een aanval over rechts werd hard binnengekopt door de spits van Nieuwleusen, die overigens nog koud in het veld stond.

Voetballend liep het niet bij de thuisploeg. Hollandscheveld leverde wel veel strijdlust om Nieuwleusen te bedwingen. Dit resulteerde in felle duels op het middenveld. Tien minuten voor tijd trok Nieuwleusen alsnog de overwinning naar zich toe. Waar een eerdere kans hard onderkant lat werd geschoten, wist de ingevallen spits een paar minuten later alsnog zijn tweede doelpunt te maken. Met een knap schot buitenkant links werd Vos kansloos gelaten.

Hollandscheveld probeerde met een slotoffensief nog een punt te redden. Er volgen nog een aantal kansjes voor de thuisploeg, maar de strijdlust werd niet beloond met een gelijkspel. Nieuwleusen ging met de punten naar huis. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen SVN’69 op het programma. De oranjehemden zullen er dan alles aan doen om de eerste competitiepunten binnen te slepen.

Opstelling Hollandscheveld: Vos, Diphoorn, M. Mol, D. Mol (‘ 77 Talen), Span. Van Nuil, Hagen, Koopman (‘ 68 de Jonge). Okken (’65 Lip), Sikken, Zomer.

Man vd wedstrijd: Jan Hagen