Hollandscheveld verliest derby

vv de Weide minst slechte van de twee

In een zeer matig duel heeft vv Hollandscheveld de meerdere moeten erkennen in vv de Weide. Beide teams legden een zeer matig partij voetbal op de mat en de vele aanwezige supporters op ‘de Oosthoek’ werden deze middag niet echt vermaakt met goed en aantrekkelijk voetbal. Hollandscheveld wilde wel, maar kon afgelopen zaterdag niet het spel brengen wat ze de laatste wedstrijden onder trainer Kikkert lieten zien en de Weide bracht het er qua voetbal niet veel beter vanaf, maar brachten wel meer strijd ten tonele om uiteindelijk met drie punten huiswaarts te keren. De eerste tien minuten van de wedstrijd was het van beide kanten voornamelijk aftasten en met name het vele onnodige balverlies en onnauwkeurige passing van beide teams viel op. De eerste opwinding ontstond toen rechtsback Odink zich op snelheid liet verrassen door Greving en diens schot werd door Vos over de deklat getikt. De corner leverde vervolgens niets op. Pas na twintig minuten liet Hollandscheveld wat zien. Na een redelijke aanval over rechts kreeg Bijl de bal en hij wurmde zich tussen twee verdedigers van de Weide door om vervolgens van der Galiën met een schot te testen. De keeper van de Weide wist het schot te verwerken. Op een schot van Blankesteijn na, simpele prooi voor Vos, viel er verder weinig te beleven.

Tweemaal opwinding

Dat vv de Weide in de eerste helft vervolgens niet mocht mopperen dat scheidsrechter Wieringa weigerde de bal op de stip te leggen was pech voor de thuisploeg. Eerst werd Kiers binnen de zestien meter lichtjes vastgehouden en ten val gebracht. Maar vooral bij het voorval met Hagen, hij werd binnen de zestien meter neergehaald, had de bal op de overduidelijk op de stip gemoeten. Vlak voor rust kreeg de Weide een corner te nemen en deze werd de thuisploeg fataal. Slecht ingrijpen van de verdediging deed de bal voor de voeten van Lugtenberg belanden. Deze twijfelde niet en liet Vos vanaf de rand zestien meter kansloos, 0-1. Na rust was de eerste kans voor Kiers uit een afgeslagen corner, maar zijn schot was te gehaast en onnauwkeurig en verdween over het doel van de gasten. Ook de Weide liet van zich horen. Een schot vanaf de rand zestien werd van richting veranderd en Vos kon ternauwernood met zijn voeten redding brengen. Daarna was het tijd voor Lugtenberg. Eerst testte hij met een schot richting kruising Vos op zijn kunnen om vervolgens in een volgende aanval de bal knalhard op de binnenkant van de paal te knallen. Vlak voor het half uur liet Odink een schot los op het doel van de Weide en van der Galiën had dusdanig veel moeite met de bal dat Hagen de rebound kreeg, maar tot ontsteltenis van oranje-zwart de bal op de paal schoot.

Wedstrijd in het slot

Hollandscheveld ging wisselen en probeerde aanvallende de bakens te verzetten. Echter het was de Weide die profiteerde van de wissels. Een razendsnelle counter deed de bal bij Muysson belanden en die kon geheel vrijstaand de 0-2 scoren. In de laatste minuten van de wedstrijd gooide de Weide de wedstrijd in het slot. Weer gooide Hollandscheveld alles op de aanval om nog iets te forceren, maar een counter van de Weide was dodelijk. Het was Baas die de bal het laatste zetje gaf en de 0-3 aantekende. Zaterdag staat er weer een derby voor Hollandscheveld op het programma tegen Hoogeveen.

Man van de wedstrijd: Geen

21 jan 2023