Hollandscheveld toont veerkracht tegen SCN

Opstelling Hollandscheveld: Vos, van Nuil, M. Mol, D. Mol (’46 Vrieling), Diphoorn. Talen (’46 Span), Hagen, de Jonge, Kiers (’46 Lip). Sikken, Okken.

In theorie konden beide ploegen nog door in de beker. Het was de taak aan VVAK om te stunten tegen Staphorst 2. VVAK wist met 0-1 te winnen van Staphorst 2, maar dit bleek niet voldoende. Op doelsaldo bekert Staphorst 2 verder.

Beide ploegen speelden afwachtend in de beginfase. De eerste serieuze kans kwam na 20 minuten. SCN won een duel op het middenveld, via een voorzet van rechts kreeg SCN een grote kans. Het schot werd geblokt door M. Mol. Een paar minuten later wordt SCN wederom gevaarlijk. Een voorzet werd slecht ingekopt maar Hollandscheveld was gewaarschuwd.

Na 25 minuten kreeg Hollandscheveld de eerst kans. Een lange bal van achteruit werd verkeerd ingeschat door de verdediging van SCN. Ook de keeper zat mis en Sikken leek een vrije doorgang te hebben, de laatste man van SCN wist echter redding te brengen.

Het eerste doelpunt viel na 32 minuten. Wederom won SCN een duel op het middenveld. Via een knappe combinatie over rechts wist SCN op voorsprong te komen. Een harde lage voorzet werd bij de 2e paal door de linksvoor van SCN binnengeschoten.

Vlak daarna kreeg SCN een grote kans op 0-2. Vos bracht knap redding. De 0-2 viel alsnog in de 43e minuut. Het doelpunt leek veel op de 0-1, wederom een strakke lage voorzet en bij de tweede paal kon de aanvaller van SCN beheerst hoog in het doel schieten.

Hollandscheveld kwam de tweede helft sterk uit de kleedkamer. Sikken tekende vanaf de aftrap voor het eerste gevaar, zijn volley werd knap gekeerd door de doelman van SCN. Hollandscheveld zette hoog druk op de ploeg uit Nieuwlande. Na 63 minuten kwam de thuisploeg terug in de wedstrijd. Sikken wist de verdediging van zich af te houden en schoot hard binnen: 1-2.

7 minuten later komt Hollandscheveld op gelijke hoogte. Van Nuil speelt Lip in op randje 16, vanuit de draai schiet Lip hard en laag binnen: 2-2. SCN is het even helemaal kwijt en verspeelt de wedstrijd binnen het kwartier. Het is minuut 75 en Hagen tekent voor de 3-2. Een lage voorzet van Diphoorn werd niet goed verwerkt door de doelman en Hagen benut het buitenkansje.

In de 81e minuut komt Hollandscheveld met 10 man te staan. M. Mol ontvangt zijn tweede gele kaart van scheidsrechter Bolland en kan douchen.

De laatste tien minuten speelden zich af op de helft van de thuisploeg. SCN wist nog eenmaal gevaarlijk te worden maar Vos bracht knap redding op een schot vanaf de 16. SCN wist verder niet meer gevaarlijk te worden en zo gaat de overwinning naar Hollandscheveld.