Hollandscheveld terug op aarde

Bekeravontuur ten einde

Afgelopen zaterdag stond de knock-out ronde in de beker tegen zondag tweedeklasser vv Dalen op de rol. Hollandscheveld begon prima aan de wedstrijd, maar door onnodige overtredingen op cruciale plekken op het veld kon de thuisclub uitlopen naar een 5-0 overwinning.
Daarmee zit het bekeravontuur er op voor de ploeg van Bernard Koning.

Geen ontzag voor Dalen
De gasten begonnen goed, want ze zetten hoog druk en dit leverde een kans op voor Zomer maar zijn schot werd tot corner verwerkt door keeper Braam.
Hollandscheveld zette door en het was Bijl die zijn schot bijna tot doelpunt gepromoveerd zag worden, maar Braam sloot nog net op tijd zijn benen.
Ook Dalen deed een poging, maar het schot uit tweede lijn was een simpele prooi voor Vos.
Na twintig minuten dan toch de 1-0. Vos stompte een corner met twee vuisten prima weg, maar het was Brand die met een fenomenale uithaal vanaf ruim twintig meter de bal stijf in de kruising schoot.

Hollandscheveld overrompeld
Nauwelijks bekomen van de schrik lag ook de tweede treffer achter Vos. Een snelle aanval over rechts, een overstapje in het doelgebied en Meijer gleed als een duvel uit een doosje de bal achter de kansloze Vos. Dalen rook bloed en het was weer Meijer die Vos aan het werk zette. De corner die volgde bleek ook de 3-0 te betekenen. Slecht dekken in de zestien was de oorzaak dat Verdoold de bal tegen de touwen kon koppen.

Onnodige overtredingen de nekslag
Na de zoveelste onnodige overtreding kreeg Dalen weer een vrije bal te nemen. Iets buiten de zestien meter werd de bal in het doelgebied gebracht en nu stond Venhorst geheel vrij om zijn doelpunt mee te pikken. Dat het voor rust niet 6-0 stond was aan Vos te danken. Hij voorkwam dat pogingen van Meijer en Eiting doel troffen.

Dorgelo roept irritatie op
Dalen begon waar het gestopt was voor rust, maar de laatste linie van Hollandscheveld wist vooralsnog stand te houden. Scheidsrechter Dorgelo was na rust niet erg consequent en dit leverde veel irritatie op bij de gasten. Neem daarbij het feit dat Dalen bij vlagen heer en meester was, zie daar het recept voor veel gele kaarten bij de gasten. Een van die kaarten betekende de tweede voor de ingevallen D. Mol en Hollandscheveld moest verder met tien man.
Het duurde niet lang of Dalen profiteerde van het veldoverwicht. Nu was het Posthuma die de eindstand wist te scoren..
In de weersomstuit kreeg ook Strijker nog zijn tweede gele kaart van de middag vanwege commentaar op de leiding nadat hij gewisseld was en dus werd het een middag om snel te vergeten voor Hollandscheveld.

Kansen op eretreffer
De goed ingevallen van Eck stuurde Zomer weg en waar de snelle rechtsbuiten moest scoren was hij te gehaast en schoot de bal naast het doel van Braam.
Even later een prima een-tweetje tussen van Eck en Zomer en weer ging Zomer op Braam af. Nu echter wist Braam zijn doel schoon te houden. Derhalve werd de eindstand 5-0.

Vizier op de competitie
Na de pijnlijke middag in Dalen kan Hollandscheveld het vizier richten op de competitie.
Men is hierin uitstekend gestart en zal dus zaterdag in Barger-Oosterveld tegen de onbekende tegenstander SVBO Zat.1 het goede gevoel terug willen pakken.

21 okt 2023
Dalen 1