Hollandscheveld speelt wedstrijd met twee gezichten

Na rust betere thuisploeg wint verdient

Kater fc Assen weggespoeld
Na de terechte nederlaag tegen fc Assen hadden de mannen van trainer Koning iets recht te zetten afgelopen zaterdag. De tegenstander zou zich daar uitstekend voor moeten lenen, want rode lantaarndrager sv Mussel kwam op bezoek. Echter wie dacht dat de koploper met twee vingers in de neus zou winnen kwam bedrogen uit. De gasten uit Mussel gaven goed partij en Hollandscheveld kwam maar mondjesmaat tot kansen in de eerste helft. Debet hieraan was het veel te lage tempo wat de gastheren aan de dag legden. In de tweede helft werd dit veel hoger en moest Mussel zich gewonnen geven.

Mussel start sterk
De eerste kansjes van de wedstrijd waren voor de gasten, die vanuit een gesloten defensie snel probeerden om te schakelen. Schoten van Wubs en Hemmes werden onschadelijk gemaakt door Vos die weigerde te capituleren.
Span had de score moeten openen voor de thuisploeg. Hij stoomde op van achteruit en in de zestien vergat hij met links af te drukken en besloot de bal voor zijn rechter te leggen, maar produceerde daardoor slechts een rollertje.
Dat Hollandscheveld op 1-0 kwam was te danken aan Strijker die een voorzet van Zomer prima binnen werkte. Lang kon men echter niet van de voorsprong genieten. Zwak ingrijpen op het middenveld betekende dat de bal voor de voeten van Wubs kwam en die verschalkte Vos met een lob.
Strijker had vervolgens een voorzet van de Jonge binnen moeten knikken, maar hij kopte hem centimeters naast.

Hollandscheveld verhoogd tempo
Trainer Koning greep in de rust in en bracht Dekker voor van Eck. Dit resulteerde meteen in meer druk naar voren. Grote kansen kwamen er nog niet direct, maar het tempo werd opgeschroefd.
Na een schot van M. Mol, hoog over, was het Koopman die de thuisploeg weer op voorsprong zette.
Uit een afgeslagen voorzet viel de bal voor de voeten van Koopman en zijn rolletje was Folkers te machtig. Hollandscheveld zette aan en de volgende kans was voor Zomer maar zijn poging ging naast.
De 3-1 kon keeper Folkers zich aanrekenen, want uit een corner liet hij de bal los en Hagen was er als de kippen bij om de bal in het net te schieten.

Genadeslag van invallers
Na een afgekeurde goal van Strijker was het Dekker die op het scorebord kwam. Een werkelijk prachtige aanval werd door hem tot doelpunt gepromoveerd. Nadat Hagen verzuimde zijn tweede van de middag te maken, was het Strijker die dit wel deed. Uit een voorzet volleerde hij de bal achter de kansloze Folkers.
Mussel probeerde nog van alles in de tweede helft, maar Vos en zijn verdediging voorkwamen een tweede treffer voor de gasten.
Sterker nog het was de ingevallen Bijl die met een echte spitsengoal de eindstand van 6-1 op het bord zette.
Door deze overwinning blijft Hollandscheveld koploper, maar is het afhankelijk van de inhaalwedstrijd Wildervank – Borger of men zich ook herbstmeister mag noemen.

Bekijk hier de foto's

9 dec 2023