Hollandscheveld slaat aanval op koppositie af

Spanning groot in 4e klasse F

De eerste wedstrijd na de winterstop voor Hollandscheveld was gelijk een topper in de 4e klasse F. Het op de derde plaats staande sv Borger was, volgens een artikel in ‘de Kanaalstreek’, van plan een eerste tik in de titelstrijd uit te delen aan de trotse koploper vv Hollandscheveld. Na negentig minuten bleek van die grootspraak weinig over te zijn en bleef Hollandscheveld koploper van de 4e klasse F.

Kansenregen in Borger
Traditiegetrouw zijn wedstrijden tussen Borger en Hollandscheveld er één met veel kansen over en weer en ook afgelopen zaterdag zagen de aanwezige toeschouwers weer veel kansen.
Het was aan de keepers van Borger en Hollandscheveld te danken dat er niet meer treffers vielen dan de vier die er aan het einde van de wedstrijd op het bord stonden.

Vizier nog niet op scherp
Na een aftastend begin van de wedstrijd was het D. Mol die de kans kreeg op de 0-1, zijn stift ging over keeper Wolters, maar helaas ook over het doel. Borger deed hier niet voor onder, maar de eerste grote kans ging over het doel van Vos.
Het was Borger welke op voorsprong kwam. Berghuis liet zich een kans, na slecht uitverdedigen, niet ontnemen en Vos werd voor de eerste maal geklopt. Hollandscheveld moest in de achtervolging maar Wolters was twee voorwaartsen de baas en wist deze kans te verijdelen.
Nog voor het half uur werd het 1-1. Koopman gaf een lange bal op Strijker en diens voorzet werd door Bijl knap achter Wolters gewerkt.

Hollandscheveld helpt Borger en Wolters Hollandscheveld
Dat de oranje-zwarte equipe niet altijd scherp was met het verdedigen bleek vlak voor rust.
Een corner voor Borger werd door Strijker slecht uitverdedigt en Roorda kon hiervan profiteren en de 2-1 achter Vos prikken. Dit bleek tevens de ruststand te zijn.
Na de thee kwamen Dekker en Hagen in het veld voor de gebroeders Mol en was de jacht op minimaal de gelijkmaker begonnen.
Beide teams gingen vrolijk door met het creëren van kansen, maar gescoord werd er lange tijd niet.
Onder andere Bijl en Strijker vonden Wolters op hun weg, terwijl de Jonge de bal aflegde waar hij hem bij de eerste paal binnen had moeten schieten.
Ook Borger kreeg een levensgrote kans op de 3-1, maar Vos zag tot zijn geluk Borger niet profiteren.
Een vrije trap van Strijker bracht de eindstand op het bord. Van ruim 25 meter knalde hij op het doel en Wolters blunderde opzichtig waardoor de 2-2 binnenviel, zo kwam er al met al een terecht einde aan de wedstrijd.

27 jan 2024
Borger 1