Hollandscheveld redt punt in slotfase

Opstelling: Vos, Span, D. Mol, Vrieling, van Nuil. Hagen, Koopman, de Jonge. Okken (’60 Lip ’71 Diphoorn), Sikken, Snippe (’60 Zomer).

Waar Hollandscheveld vorige week twee punten verspeelde in blessuretijd bij SVN’69, wist het vandaag een punt over te houden aan het duel met BSVV. De eerste helft was de thuisploeg nog de bovenliggende partij en kwam het op voorsprong. In de tweede helft was BSVV de baas en de ploeg uit Bovensmilde leek met drie punten naar huis te gaan. In de blessuretijd wist Hollandscheveld alsnog de 2-2 op het scorebord te zetten.

In de beginfase maakte Hollandscheveld het spel, BSVV werd enkel gevaarlijk uit counters. De thuisploeg wist elkaar goed te vinden maar was slordig in de eindpass. De eerste grote kansen lieten dan ook lang op zich wachten.

Na twintig minuten spelen kreeg BSVV wat meer grip op de wedstrijd. Hollandscheveld had veel moeite met de snelle buitenspelers.

De voorsprong kwam er alsnog voor de thuisploeg. In de 36e minuut werd een lange bal onderschept door Hagen, de bal belande bij Okken en deze zette Snippe vrij voor de keeper. De snelle linksbuiten, die inmiddels weer was hersteld van een blessure, wist de keeper te verschalken in de korte hoek: 1-0.

BSVV kwam in de tweede helft feller uit de startblokken dan Hollandscheveld. Nadat de thuisploeg een aantal keer was gewaarschuwd, lag de bal na 53 minuten wel in het doel. Span probeerde een doelpoging te blokken. Dit lukte ook, maar in zijn actie maakte Span hands in het strafschopgebied. De penalty werd benut en zo stond het vroeg na rust 1-1.

Na de gelijkmaker rook BSVV bloed. De ploeg ging hoger druk zetten en Hollandscheveld speelde in een te laag tempo om hier onderuit te voetballen. Door het inbrengen van Zomer en Lip leek Hollandscheveld weer grip op de wedstrijd te krijgen. Vooral de snelheid van Zomer zorgde voor dreiging voor het doel van BSVV.

BSVV had de tactische ingreep van Hollandscheveld snel door en werd weer de bovenliggende partij. In de 75e minuut kwam BSVV verdiend op voorspong. Een voorzet over links werd knap tegendraads ingekopt achter de kansloze Vos.

Na de 1-2 ging BSVV op jacht naar de genadeklap. Mede door een knappe reflex van Vos en hulp van de lat werd een verdere achterstand voorkomen. In de slotfase werd Mol vanuit het centrum van de verdediging doorgeschoven als extra spits. Het offensief leek niet te worden beloond, maar in de slotfase hielp een blunderende doelman Hollandscheveld alsnog aan een punt. Een lage voorzet werd losgelaten en Zomer stond op de goede plek om de fout af te straffen.

De ploeg uit Bovensmilde stapte ontevreden van het veld en Hollandscheveld mocht op basis van de tweede helft niet klagen met een punt. Volgende week speelt Hollandscheveld een uitwedstrijd tegen Hardenberg ’85.

Man vd wedstrijd: Mark van Nuil