Hollandscheveld pakt kostbare punten bij CSVC

Geschiedenis tussen beide verenigingen in voordeel gasten

Gisterenavond om 19.00 uur trapten de twee ploegen af in Coevorden. Een avondwedstrijd tussen beide verenigingen is niet ongewoon daar de beide verenigingen een heel vriendschappelijke banden onderhouden en een feestje vaak de afsluiting is van deze wedstrijden. De spelers kennen elkaar door en door vanwege de al jarenlange onderlinge wedstrijden in competitieverband. Dat Hollandscheveld de laatste jaren vaak aan het langste eind trok was geen garantie voor succes gisterenavond.
Immers twee seizoenen geleden wisten de gasten het vege lijf pas tijdens de uitwedstrijd te redden door een moeizaam gelijk spel uit het vuur te slepen.
Trainer Koning beschikt over een brede selectie en dat is maar goed ook, want er moest weer gesleuteld worden aan de opstelling door de vele afwezigen.
Van Eck startte in de punt van de aanval en L. Hagen schoof door naar het middenveld waardoor er in het centrum van de verdediging een plek vrijkwam voor Tichelaar.
Groot voordeel voor beide teams was dat alle andere wedstrijden in de 4e klasse F al gespeeld waren die middag en men wist waar men aan toe was voor een plek op de ranglijst.
Beide teams waren weer aan elkaar gewaagd en kansjes waren er over en weer gedurende de wedstrijd. Maar de beide verdedigingen en keepers stonden hun mannetje. Het was J. Hagen die de ban brak in de 23e minuut en de gasten op een voorsprong zetten.
CSVC deed nog voor rust iets terug door Regtop. De ruststand van 1-1 leek ook lange tijd de eindstand te worden, maar invaller Strijker dacht daar anders over en maakte de 1-2 vlak voor tijd. Het venijn zat hem echter in de staart. CSVC kreeg vanaf 11 meter de uitgelezen kans om de gelijkmaker aan te tekenen, maar rekenden buiten Vos die met zijn redding Hollandscheveld de 3 punten schonk.

5 okt 2024
CSVC 1