Hollandscheveld moet meerdere erkennen in Staphorst 2

Afgelopen zaterdag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma voor Hollandscheveld thuis tegen Staphorst 2. Vooraf leek dit een tegenstander die niet moest worden onderschat en dat bleek vanaf minuut ook het geval.

Hollandscheveld bracht de wedstrijd op gang en probeerde via het middenveld te voetballen. Al snel bleek dat er bij de tegenstander een aantal begaafde speler liepen die de aanvallen verstoorden. Na een kleine 5 minuten kwam Staphorst er gevaarlijk uit via de linker flank, na een goede voorzet was het Lennard Vos die goed redding bracht op het schot van de aanvaller van Staphorst. In de 20 minuut was het Robin Sikken die een kans kreeg na een voorzet van Jan Hagen, maar voor de oranje hemden ging de bal niet in het doel. Staphorst combineerde goed kwam er meerdere malen in de gelegenheid om een schot te lossen, toch was er steeds wel een verdediger van Hollandscheveld die erger kon voorkomen. Toch wist Staphorst het net te vinden, via een goed combinerende aanval wist de linkerspits beheerst af te ronden. Hollandscheveld ging op zoek naar de gelijkmaker alleen was het geluk niet aan de zijde van de ploeg van trainer John Kikkert. Na een uur spelen was het Staphorst dat de overwinning veilig stelde door de 2-0 aan te tekenen. Hollandscheveld probeerde nog wel iets, maar door slordig spel kreeg het niet meer de mogelijkheid om bij het doel van Staphorst te komen. 5 minuten voor tijd was er via rechts een aanval van Staphorst, de voorzet belande op het hoofd van Kevin Span die hiermee eigen doelman Lennard Vos op het verkeerde zette en geen redding meer kon brengen. Aanstaande zaterdag gaat Hollandscheveld op bezoek bij VVAK voor de 2e bekerwedstrijd en hopelijk word er dan wel een beter resultaat gehaald.