Hollandscheveld met speels gemak langs Mussel

Mooie uitslag op weg naar kraker tegen sv Borger

Afgelopen zaterdag stond de laatste uitwedstrijd van het reguliere seizoen op het programma.
Onder een stralende zon werd de oranje-zwarte brigade nauwelijks een strobreed in de weg gelegd door het reeds gedegradeerde sv Mussel.
Hollandscheveld speelde frank en vrij in Mussel, maar alles was niet goed. Debet hieraan waren het stroperige veld en de warmte.
Trainer Koning hield praktisch aan dezelfde opstelling vast als in de wedstrijd tegen fc Assen.
Kleine nuance verschillen waren Bijl en Tichelaar die die in de basis starten i.p.v. Zomer en Oelen.
Maar voor de rest hield hij vast aan de wijzigingen die een succes waren in de vorige wedstrijd.
Mussel moest vanaf minuut één achteruit en de voorwaartsen van Hollandscheveld probeerden continue de druk op hun defensie te houden.
Dekker en Olde bleken afgelopen zaterdag een plaag voor hun verdedigers en ze werden prima gevoed met passes vanaf het middenveld of achteruit.
Dat Mussel niet snel op achterstand kwam bleek slechts uitstel van executie. Snippe stond aan de basis van de 0-1. Zijn corners bleken dusdanig veel gevaar te stichten deze middag dat Mussel zich bij vlagen geen raad wist. Dekker bracht met een halve omhaal de bal weer voor het doel na een afgeslagen corner en Olde plantte zijn hoofd tegen de bal. Dat het hierdoor 0-1 werd mag de keeper van de thuisploeg zich aanrekenen, want hij blunderde opzichtig.
Na de 0-1 leek Mussel al snel op een grotere achterstand te worden gezet, maar Olde en Bijl zagen hun pogingen op de paal uiteen spatten.
Voor rust kwam Bijl nogmaals een teenlengte tekort op een scherpe voorzet van D. Mol.
Vos had een rustige eerste helft, slechts eenmaal moest hij handelend optreden. Een prima vrije bal van de thuisploeg werd door hem vakkundig over de lat getikt.
Na rust bleef oranje-zwart de betere ploeg en de thuisploeg wist geen kansen meer af te dwingen.
De 0-2 van Tichelaar was er eentje om door een ringetje te halen. Snippe nam weer een prima corner en Tichelaar kopte de bal vanaf de rand zestien tegendraads tegen de touwen.
Hollandscheveld kreeg meerdere kansen, maar Mussel wist vooralsnog meer treffers te voorkomen.
Tichelaar stond ook aan de basis van de 0-3. Hij pikte de bal op vanaf de eigen helft en soleerde de zestien van Mussel binnen. Zijn voorzet kon door Bijl simpel worden binnen getikt.
Ook na vier wissels bleef Hollandscheveld simpel overeind tegen Mussel en ze scoorden zelfs nog tweemaal.
Eerst was het Zomer die diep gestuurd werd en hij bereikte met zijn voorzet de meegelopen Hagen.
Zijn prachtige lob was de keeper van Mussel te machtig en zo stond het 0-4.
Ook Dekker kwam op het scorebord. Nu was het D. Mol die met een prachtige schijnbeweging zijn tegenstander op het verkeerde been zette en Dekker wist te bereiken. Laatstgenoemde verschalkte de keeper met een simpele voetbeweging.
Ook de ingevallen Diphoorn had zijn naam op het scoreformulier kunnen zetten, maar hij zag zijn poging stranden in schoonheid.
Na de simpele overwinning op Mussel wacht aankomende zaterdag kampioenskandidaat sv Borger.
Hollandscheveld kan nog een grote rol in de titelstrijd gaan krijgen, maar zal ook zelf met een goed gevoel de nacompetitie in willen gaan. Dus twee ploegen die met verschillende belangen de wedstrijd in zullen gaan.

11 mei 2024
SV Mussel 1