Hollandscheveld geeft het weg

Na twee overwinningen in de beker volgde afgelopen zaterdag de ontknoping op ‘de Oosthoek’.

De gasten uit Koekange bleken deze middag een taaie tegenstander voor de mannen van trainer Sikkes. Kleine kansjes over en weer domineerden het begin van de wedstrijd, maar beide keepers capituleerden niet. Het was Vitesse ’63 wat in de twaalfde minuut op een 0-1 voorsprong kwam en geheel onverdiend was dit niet te noemen. Hollandscheveld liet echter zien uit het goede hout te zijn gesneden en zette de gasten onder druk. Een corner werd door de Jonge gepromoveerd tot een doelpunt en 1-1 stand. Na een vlot lopende aanval komt men zelfs op een 2-1 voorsprong als Snippe een voorzet geeft die door Odink doeltreffend werd afgerond. De gasten waren nauwelijks bekomen van de schrik of het stond 3-1. Het was Hagen die Strijker weg stak en die wist wel raad met die buitenkans. Waar de thuisploeg dacht de buit redelijk veilig te hebben waren het de gasten uit Koekange die daar anders over dachten. Na een goed lopende aanval trok keeper Ter Stege aan de noodrem en de bal ging op de stip. De penalty plof vervolgens tegen de touwen, 3-2. Vitesse’63 kreeg weer de geest, geholpen door het matige verdedigende spel van de thuisploeg. Een corner leverde zelfs voor rust nog de 3-3 op en daarmee deed Hollandscheveld zichzelf tekort.

Goede flow bij Vitesse’63

Na rust waren het de gasten die in een goede flow zaten. Het was Westert welke na een goede aanval de 3-4 scoorde. Daarna werd het vrouwen en kinderen eerst voor de gasten en Hollandscheveld had moeite een gaatje te vinden. Kansjes waren er nog wel, maar het mocht niet baten. Sterker nog het was wederom Westert die in de laatste minuut de eindstand op 3-5 bracht. Hierdoor werden de gasten winnaar van een vermakelijke wedstrijd voor de aanwezige toeschouwers.