Hollandscheveld boekt moeizame zege

Borger met tien man agressiever

Hollandscheveld speelde zaterdag voor de tweede maal tegen Borger dit seizoen en het mag van geluk spreken dat men de overwinning uit het vuur wist te slepen. Met name de tweede helft was Borger, met tien man, veel meer gebrand op de overwinning dan het slap spelende Hollandscheveld.

Gemiste kansen

Hollandscheveld had wat recht te zetten tegen Borger en trok met de juiste intenties ten strijde vanaf de eerste minuut in de wedstrijd. Borger echter is een vervelende ploeg om tegen te spelen, daar zij verdedigen en razendsnel omschakelen tot een kunst verheven hebben. Hagen had Hollandscheveld al binnen vijf minuten op voorsprong kunnen zetten, maar hij stuitte op keeper Haandrikman. Waar Borger aandrong en er enkele hachelijke situaties ontstonden voor het doel van de gastheren, was het Hollandscheveld welke een honderd procent kans kreeg. Na een prima aanval over rechts werd Snippe diep gestuurd en hij zette Bijl voor een leeg doel, maar de spits heeft in deze fase van de competitie moeite het doel te vinden en schoot de bal hoog over. In de volgende aanval stond Strijker aan het eindstation en met zijn schot had Haandrikman veel moeite, maar de rebound was voor een verdediger. Dat het verdedigend slordig was bij Hollandscheveld afgelopen zaterdag bleek uit het volgende moment toen Odink de bal te zacht terugspeelde en Roda de bal oppikte. Hij omspeelde Vos en schoof de bal naast het lege doel. Ook Mol deed wat dat betreft een duit in het zakje en weer was het Roda die de bal in de voeten kreeg. Voor Vos legde hij de bal breed op Kenter, maar Koopman was er net op tijd bij om erger te voorkomen. Uit het niets kwam Borger met tien man te staan. Van der Span werd teruggefloten vanwege gevaarlijk spel en kreeg geel. Hij reageerde hierop in woord en gebaar wat hem zijn tweede gele kaart en dus rood opleverde. Uit een corner dan vlak voor rust de voorsprong. Snippe gaf de bal laag voor en Hagen raakte de bal welke ongelukkig via verdediger Edens het doel in ging, 1-0. In de dying seconds van de eerste helft had Hagen de 2-0 op zijn schoen, maar zijn schot werd op het laatste moment geblokt.

Tweede helft voor Borger

Borger begon furieus aan de tweede helft en het leek wel of de thuisploeg met een man minder stond. Veelvuldig gekloot in de verdediging leverde bijna een kans voor Roda op. Maar het was Vos die de tegentreffer inleidde. Hij speelde de Jonge aan die vier spelers van Borger om zich heen had en leed prompt balverlies. Roda kon alleen op Vos af en tekende de gelijkmaker aan. Wat volgde was een ontzettende slechte tweede helft van de thuisploeg en Borger rook bloed. Ze ontregelden het spel van Hollandscheveld en zetten hoog druk. Hollandscheveld was te onrustig aan de bal en creëerde nauwelijks meer iets. Waar iedereen wachtte op de 1-2 viel het doelpunt aan de andere kant. Na een goede aanval over Hagen en Snippe stond Strijker aan het eindpunt. De middenvelder krulde de bal onhoudbaar vanaf de rand zestien onhoudbaar in de kruising, 2-1. De ingevallen Diphoorn had de wedstrijd in het slot moeten gooien, maar Haandrikman bracht redding. Wat Borger ook probeerde gescoord werd er niet meer en dus won Hollandscheveld met de grootst mogelijke moeite en bleef het de aansluiting houden met de brede middenmoot.

Man van de wedstrijd: Thom Koopman

1 apr 2023