Hollandscheveld blijft ongeslagen

Meer dan verdiende zege op FC Assen

Hollandscheveld bezette voor de wedstrijd een knappe 2e plaats in de 4e klasse F en de gasten uit Assen hadden slechts 1 punt minder, dus een echte topper op ‘de Oosthoek’ afgelopen zaterdag.
De thuisploeg startte voortvarend en liet fc Assen geen moment in de wedstrijd komen.
Prima aanvalsspel golfde richting het doel van de gasten en het was dan ook niet verwonderlijk dat Strijker al binnen tien minuten de trekker overhaalde en de 1-0 op het scorebord zette. Voor het aanwezige publiek met een oranje-zwart hart was het deze middag echt genieten geblazen, want de ploeg van trainer Koning liet prachtig voetbal zien met vele kansen tot gevolg.
Van Eck had Hollandscheveld al snel op 2-0 moeten zetten, maar in kansrijke positie schoot hij de bal over het doel tot ontsteltenis van hemzelf en zijn medespelers.
Assen probeerde de bakens te verzetten, maar Vos hoefde nauwelijks handelend op te treden in het begin van de wedstrijd. Sterker nog het waren J. Hagen en wederom Strijker die Hollandscheveld naar een 3-0 voorsprong schoten. Het slotakkoord voor rust was echter voor de Assenaren. Een voorzet werd door Hut knap achter Vos gekopt.
Na rust joeg Assen op de aansluiting en het was invaller Trijbels die de spanning in de wedstrijd terugbracht.
Ook Koning wisselde en bracht, de van een blessure herstelde, Olde binnen de lijnen.
Achteraf een gouden wissel, want de jonge aanvaller kopte eerst fenomenaal de 4-2 tegen de touwen om in het vervolg van de 2e helft ook nog eens de 5-2 achter de keeper van fc Assen te schieten. Het enige wat de thuisploeg zichzelf kon verwijten was dat ze de wedstrijd veel eerder in het slot hadden moeten gooien, maar op de overwinning was niets af te dingen.
Volgende week wacht weer een topper tegen cvv FitBoys in Beilen.

12 okt 2024
Hollandscheveld 1