Geweldig voetbalgevecht, maar geen punten 1e elftal

Hollandscheveld geeft voorsprong uit handen

Wie na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Beenker de wedstrijd nogmaals denkbeeldig de revue liet passeren kon niet anders dan concluderen dat ze een intense wedstrijd hadden gezien, waar de gelukkigste had gewonnen. Het ontbrak Hollandscheveld ook niet aan werklust en ijver om er wat van te maken afgelopen zaterdagmiddag in Koekange, maar ze zitten in een fase waarbij het kwartje iedere week de verkeerde kant op valt. Beide ploegen gooiden er een dosis arbeid in vanaf de eerste minuut en met name de thuisploeg hanteerde hierbij veelvuldig de lange bal op hun voorwaartsen Westert, van de Berg en ten Kate, maar de achterste linie van Hollandscheveld vocht voor elke meter en bal. De eerste echte kans was voor van Eck, maar zijn poging belande op de lat boven Keizer en hij werd ook afgevlagd vanwege vermeend buitenspel. Vitesse bleek deze middag levensgevaarlijk bij corners en het was, de bij vlagen, ongrijpbare Westert die uit zo’n corner op de buitenkant van de paal kopte. Na ruim een kwartier staat het ineens 0-1. Een vrije bal van Koopman beland bij Strijker en hij wist in twee instanties de bal met buitenkant voet op stijlvolle wijze bij de tweede paal in het doel te plaatsen. Maar na eerst de lat boven Vos geteisterd te hebben is het vanuit een, onterecht gegeven corner, raak. Heuvelman verlengde een kopbal met het hoofd en liet Vos de gang naar het net maken, 1-1. Nog voor het half uur weer een hoofdrol voor Strijker toen hij met een prima steekbal ineens Hagen vrij voor Keizer zette. De middenvelder aarzelde niet en schoof de bal beheerst in de verre hoek, 1-2. De thuisploeg gaf weer gas en de gelijkmaker viel snel. Dit mocht Hollandscheveld zichzelf aanrekenen, want slap ingrijpen bij Westert was voor laatstgenoemde genoeg om een prima voorzet te geven en Kuiper ronde simpel af. Dat Vitesse daarna niet op voorsprong kwam was aan Span te danken die een kopbal uit een corner van de lijn kopte. Sterker nog, de thuisploeg kwam voor de derde keer op achterstand. Snippe werd diep gestuurd en zijn voorzet belandde voor de voeten van Van Eck die op sublieme wijze de 2-3 in de kruising schoot. De eerste kans na rust was voor Van de Berg. Hij kon rustig zijn gang gaan, maar gelukkig voor de gasten ging zijn poging over. Schoten over en weer, Strijker en Van de Berg, leverden geen problemen op voor beide keepers. Het was Diphoorn die een prachtige voorzet gaf, maar tot ontsteltenis van Strijker ging zijn kopbal centimeters naast. Strijker kreeg even later de kans op 2-4. Keizer had zijn doel verlaten om een diepe bal onschadelijk te maken en de bal belandde voor de voeten van Strijker. Maar hij was te gehaast en zijn poging van dik 35 meter ging naast het lege doel. Tot verdriet van Oranje-zwart lag even later de 3-3 in het net. Westert zette zijn ploeg naast Hollandscheveld. De gifbeker was nog niet leeg voor de gasten. Bij iedere corner was Vitesse levensgevaarlijk, maar nu had het alle geluk van de wereld dat Diphoorn een kopbal van Westert tot doelpunt promoveerde. Hollandscheveld gaf gas en had in de laatste minuut ontzettend veel pech. Een corner werd met veel kunt en vliegwerk door verdedigers en keeper net voor de doellijn weggetikt. Dat Westert nog twee kansen mistte voor leeg doel kwam doordat de gasten alles op de aanval gooiden, maar niet werden beloond. Hollandscheveld kreeg dus weer een zuur verlies te slikken, maar kan met vertrouwen de komende vijf wedstrijden tegemoet zien.

Man van de wedstrijd: het team

Bekijk hier de foto's

15 apr 2023