Geslaagde nieuwjaarsreceptie druk bezocht

Gisterenavond was de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van vv Hollandscheveld en de Supportersvereniging. De activiteitencommissie had met de Evening Stars uit Hollandscheveld een band vastgelegd die gedurende de avond de sfeer er prima in kreeg. Na het gebruikelijke handen schudden en de beste wensen uitdelen liep tussen 20.30 uur en 21.00 uur de kantine lekker vol.

Om 21.30 uur nam voorzitter Wout Smit het woord om voor het eerst de nieuwjaarstoespraak te houden. Het werd een vurig betoog om ons met zijn allen in te zetten als vrijwilliger voor vv Hollandscheveld. 'Voetballen bij vv Hollandscheveld alleen is niet vrijblijvend, je zult als spe(e)l(st)er ook je verantwoording moeten nemen en vrijwilligerstaken op moeten pakken' aldus de voorzitter.

Het feest ging door tot in de kleine uurtjes en wij kunnen terugkijken op een geslaagde nieuwjaarsreceptie.

Voor degene die de gehele toespraak willen lezen staat hij hieronder vermeld.

Nieuwjaarstoespraak 3 januari 2020

Allereerst wil ik jullie allen hartelijk welkom heten namens vv Hollandscheveld en de Supportersvereniging.

Als voorzitter is dit mijn eerste nieuwjaarsspeech en heb lang nagedacht hoe ik zoiets vorm moet gegeven.

Uiteraard heb ik de toespraken van Jan de afgelopen jaren gehoord, maar een ieder doet dingen nu eenmaal op zijn eigen, unieke wijze.

Als vv Hollandscheveld zijn wij een een vereniging waarbij het Oranje Zwart vaak al vele generaties door de aderen stroomt.

Velen van jullie zijn hier al op zeer jonge leeftijd binnen komen wandelen en hoorde vv Hollandscheveld bij de opvoeding. Het zit in je hart.

Ook ik kwam op jonge leeftijd in deze familie terecht en mag jullie nu als voorzitter toespreken. Zelf had ik nooit verwacht op deze plek binnen onze mooie vereniging terecht te komen, maar zal samen met mijn bestuursleden er alles aan doen vv Hollandscheveld op een goede manier te vertegenwoordigen. Ook de Supportersvereniging en de diverse commissies binnen de vereniging en alle overige vrijwilligers zullen zich met hart en ziel in blijven zetten voor onze club.

Als we terugkijken op het afgelopen jaar kunnen we zeggen dat we met zijn allen vv Hollandscheveld weer hebben gepromoot, maar er gebeurden ook dingen waar we als vereniging niet op zaten te wachten. Uiteraard doel ik hier op de inbraak in de kantine en de ontvreemding van spullen uit de kleedkamers op een wedstrijddag. Dit alles heeft ons als bestuur wel hoofdbrekens gekost.

Nu de winterstop een feit is kunnen we constateren dat de resultaten van onze elftallen nogal wisselend zijn. Uiteraard kijkt iedereen naar de verrichtingen van ons 1e elftal. Doelstelling voor dit seizoen is om in een vroeg stadium veilig te zijn. Met het jonge team is dit een reële  doelstelling, maar wie weet kunnen ze nog verrassingen zorgen in het verloop van de competitie.

Ook de spelers en staf van de overige elftallen zullen willen verbeteren en als men met de Oranje Zwarte passie en strijd de tweede seizoenshelft in gaan ben ik er van overtuigd dat er nog mooie resultaten geboekt zullen worden, zowel op het veld als in de zaal. Zij allen verdienen onze support tijdens hun wedstrijden. Immers met z’n allen zijn wij vv Hollandscheveld.

Ook de jeugd bij HH’97 verdient onze aandacht immers zij zijn de levenslijn voor onze vereniging. Dus loop niet weg voor verantwoordelijkheden als men je benaderd voor wat voor functie dan ook bij de jeugdtak, samen moeten we ook hier de schouders onder zetten.

Als ik vooruit kijk staan wij voor een verandering op ons mooie sportpark ‘de Oosthoek’.

Op 21 december hebben verscheidene vrijwilligers de eerste aanzet gegeven tot deze verandering. Ik heb het hier natuurlijk over het kunstgrasveld welke ons 2e veld zal gaan vervangen. Op 3 februari, ijs en weder dienende, zal men beginnen met de werkzaamheden op veld 2. Door deze werkzaamheden, die plusminus 8 weken in beslag zullen nemen, wordt ons sportpark compacter. We nemen afscheid van ons trainingsveld. Ook op veld 3 en het hoofdveld zullen veranderingen plaats gaan vinden en dat heeft met name met verlichting te maken. Als laatste zal er een verbinding tussen het fietspad ‘de Boeten’ en ons sportpark komen. Middels een bruggetje kunnen fietsers en wandelaars ons sportpark via deze manier bereiken. Uiteraard zijn er vele vrijwilligers nodig om alles voor elkaar te krijgen, als je mee wilt helpen meld je dan bij Johan ten Cate die voor de vereniging kartrekker is in het kunstgrasproject en al vele uren met zijn commissie bezig is geweest om alles in goede banen te leiden.

Maar we hebben natuurlijk altijd vrijwilligers nodig in allerlei functies, geen enkele club kan zonder deze mensen. Vooral op clubscheidsrechter gebied zijn wij dringend op zoek naar mensen die zo af en toe een wedstrijd willen fluiten bij de senioren.

Wij als besturen zijn in ieder geval blij dat velen van jullie zich inzetten als vrijwilliger voor onze club.

Al met al moet ik zeggen dat spelen bij onze club ook verantwoordingen met zich mee brengt, we kunnen niet alleen op vrijwilligers draaien die zelf niet meer actief voetballen, ook de spelers en speelsters zullen nu en in de toekomst een vrijwilligers taak op moeten pakken om er voor te zorgen dat onze vereniging kan blijven wat het is.

Als laatste wil ik nog twee dingen benoemen en dan geef ik de microfoon graag over aan de Evening Stars.

Voor 2020 wens ik namens vv Hollandscheveld en de Supportersvereniging jullie allen en jullie dierbaren een goede gezondheid toe, gezondheid is namelijk niet iets vanzelfsprekends. In het jaar dat onze vereniging haar 70-jarig bestaan mag vieren roep ik op tot verdraagzaamheid, kijk eens naar elkaar om aangezien onze wereld steeds hectischer wordt.

Verder wil ik een speciaal woord van dank richten aan de Activiteitencommissie voor de organisatie, het barpersoneel voor hun inzet tijdens deze nieuwjaarsreceptie.

Rest mij nog jullie een fijne avond te wensen.