Engelse wedstrijd prooi voor vv Hollandscheveld

Strijd, passie en doelpunten waren de ingrediënten op ‘de Oosthoek’ en het publiek had ogen te kort om alles te volgen.

Beide ploegen kozen hun eigen tactiek om de ander te bestrijden en al in de eerste minuten waren er mogelijkheden aan beide kanten. Nauwelijks was het publiek binnen de hekken of Lutten stond op een 0-1 voorsprong. Miscommunicatie in de achterhoede was de oorzaak dat F. Altena keeper Lennard Vos simpel wist te passeren. De thuisploeg was niet geïmponeerd door de vroege achterstand en bleef voetballen. Het was Roy Strijker die de bal achter de verdediging legde van de gasten en de vele meters afleggende Jan Hagen leverde een prima voorzet af op Mathijs Snippe. Laatstgenoemde drukte af en hoewel keeper Mulder er nog een hand tegen kreeg lag de bal wel in het net, 1-1.

Het spel golfde op en neer maar echte kansen kwamen er niet. Na een kwartier spelen was het Lutten welke een vrije bal kreeg, maar de bal werd simpel tot corner verwerkt. Deze leverde niets op.

De spelers van vv Hollandscheveld legden heel veel energie in de wedstrijd en joegen de gasten op over het hele veld. In de 17e minuut had dit resultaat. Het was spits Jeroen Everts die druk zette op de achterhoede en de keeper van Lutten. Keeper Mulder schrok hier zo van dat hij over de bal trapte en Jeroen Everts gleed met een uiterste krachtinspanning de 2-1 in het doel.

De goals vielen als rijpe appelen uit de boom, want even later dacht Lutten gelijk te maken uit een corner. Deze treffer werd echter terecht afgekeurd vanwege een duwfout.

Even later was het weer Hollandscheveld welke uitbrak over rechts en het was Roy Strijker die een voorzet gaf en Jan Hagen bekroonde zijn prima spel met een kopbal die doel trof, 3-1.

Vooral de corners van Lutten bleven levensgevaarlijk en de thuisploeg had moeite hier een wapen tegen te vinden.

Nog binnen het half uur had Hollandscheveld de gasten op een onoverbrugbare achterstand kunnen zetten, maar pogingen van Jeroen Everts, die inkopte na een vrije bal van Mathijs Snippe, en Mathijs Snippe, schot uit slecht verwerkte voorzet keeper Mulder na vrije bal van Jeroen Everts, werden door Mulder onschadelijk gemaakt.

Het was aan de andere kant F. Altena die zwak verdedigen en niet goed ingrijpen van keeper Lennard Vos afstrafte en de aansluittreffer scoorde. Even later had dezelfde F. Altena de gasten naast de thuisploeg moeten koppen, maar zijn kopbal ging over.

Nog voor rust kregen Roy Strijker, na weer een mooie aanval over links, Jeroen Everts, schot op doel uit een vrije bal, en Mathijs Snippe, treuzelde te lang na prima dieptepass van Mike de Jonge, kansen. Keeper Mulder bracht steeds redding voor sc Lutten. Vooral de kans van Strijker, die na een prachtige aanval over links door Everts vrij voor het doel werd gezet, had een treffer op moeten leveren.

Wie na rust te lang in de kantine bleef miste misschien wel de mooiste aanval van de middag. Wederom waren Jeroen Everts, Jan Hagen en Mathijs Snippe betrokken bij de 4-2. Over rechts wisten Jeroen Everts en Jan Hagen, na verdedigende interceptie van Kevin Span, elkaar te vinden en het was de mee opgekomen Mathijs Snippe die Mulder kansloos liet.

Dat F. Altena lastig af te stoppen was bleek toen hij weer vrij op het doel van Lennard Vos kon koppen, maar dit keer was de keeper de baas.

Het was Mike de Jonge die Jeroen Everts weg stuurde, maar 1 op 1 met Mulder lukte het hem niet de 5-3 te scoren.

Ook Bertin Kiers weet een prima voorzet vanaf rechts niet te verwerken tot doelpunt.

Dat Lutten terugkwam in de wedstrijd kon de thuisploeg zich aanrekenen. Slecht verwerken van een diepe bal zorgde er voor dat Weekamp keeper Lennard Vos voor de derde keer wist te passeren.

Dat F. Altena ook maar een mens is bleek toen hij een 100% kans op de 4-4 vergat te verzilveren.

De wedstrijd bleef op en neer golven, maar de verdediging van Hollandscheveld gaf weinig meer weg. Maykel Mol en Thom Koopman kwamen steeds beter in de wedstrijd en de backs Kevin Span en Bo Blokzijl gooiden ziel en zaligheid in de wedstrijd.

Het was Jan Hagen die zijn voorzet net achter de lat op het net zag ploffen boven Mulder. Ook een schot van Mathijs Snippe, na geweldige crosspass van Roy Strijker, ging net naast.

Een vrije bal van Jeroen Everts werd met de hak verlengd door Jan Hagen, maar via een verdediger ging de bal net naast het doel. Na wederom een mooie aanval stuurde Roy Strijker ploeggenoot Jeroen Everts weg. Zijn eerste poging strandde op keeper Mulder en de rebound schoot Jeroen Everts op de lat.

Ook de thuisploeg zag een treffer afgekeurd worden nadat scheidsrechter Jansen afging op een weifelend vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter. De bal had volgens hem de achterlijn gepasseerd.

De jacht op de 5-3 ging onverdroten voort en et was Bo Blokzijl die Mathijs Snippe diep stuurde, diens voorzet bereikte Roy Strijker maar hij schoot naast.

Uiteindelijk is het in de 90e minuut de diep gestuurde Roy Strijker die Mulder passeerde en de 5-3 aantekende.

Daarmee de winst veiligstellend. Het team had laten zien dat men door alles voor elkaar over te hebben tot mooie dingen in staat is. Grote winnaar deze middag was het publiek.

Man van de wedstrijd: Jeroen Everts