Eenzijdige topper prooi voor Hollandscheveld

FitBoys volstrekt kansloos gelaten

Hollandscheveld maakte zaterdag jl. indruk in Beilen en gaf de thuisploeg geen kans op een positief resultaat. Trainer Koning wijzigde de opstelling nauwelijks t.o.v. de wedstrijd tegen fc Assen en dat gegeven zag je terug in de goede combinaties gedurende de wedstrijd.
Het enige waar hij niet tevreden over kan zijn is het benutten van de vele 100% kansen, maar uiteindelijk is het enige wat telt winst en die kwam er.
Meteen na de aftrap werd de thuisploeg vol onder druk gezet en dat resulteerde in een aantal corners waar grote kansen uit voort kwamen, maar Strijker en Hagen lieten deze onbenut. FitBoys reageerde paniekerig en wist zich nauwelijks raad met de druk van de gasten. Dekker kreeg een prima kans, maar zijn schot was te slap om van de West te verontrusten.
Even later was het de Jonge die van de West kansloos liet, maar zijn poging werd met een uiterste krachtinspanning voor de lijn weggehaald door een verdediger. De voorsprong kon niet uitblijven, daar was Hollandscheveld veel te sterk voor. In de twintigste minuut stuurde de Jonge Hagen prima diep en die had geen moeite om de 0-1 aan te tekenen. Dat het hierbij bleef in de eerste helft was een wonder en met name aan de uitstekend keepende van de West te danken.
Na rust ging de wedstrijd verder waar hij gebleven was. Een dominant Hollandscheveld kreeg weer kansen, maar Strijker en Hagen lieten FitBoys in leven. Diphoorn veroverde, na prima druk zetten, de bal en stuurde Hagen weg. De dynamische middenvelder twijfelde niet en liet van de West weer de gang naar het net maken. In het verloop van de tweede helft had de score veel hoger uit moeten vallen, maar achtereenvolgens Dekker, Hagen en Strijker troffen steeds van de West op hun weg.
Dezelfde van de West bevond zich even later in een schiettent, maar Snippe en Olde wisten hem ook niet te passeren. De overwinning kwam echter geen moment in gevaar en door het gelijke spel van CEC pakte men tevens de koppositie in de 4e klasse F.

Bekijk hier de foto's

23 sep 2023