Dutchfield Old Firm voor 't Oekie tegen Kanker daverend succes

Afgelopen vrijdagavond, 30 augustus, vond de allereerste Dutchfield Old Firm voor het goede doel plaats op 'de Oosthoek'. Ditmaal gingen de opbrengsten naar 't Oekie tegen Kanker.

Onder een stralende zon vonden bijna 180 betalende bezoekers de weg naar sportpark 'de Oosthoek'.

Teammanagers Kees Bijl en Freddy ten Caat beschikten over twee prima teams die, zoals gedurende de wedstrijd bleek, prima aan elkaar gewaagd waren.

Scheidsrechter René Boer uit Hoogeveen had een makkelijke avond daar beide teams elkaar lieten voetballen.

Keepers Patrick v.d. Hoek, vv Hollandscheveld, en Barry Reijs, sv Hodo, kregen genoeg te doen tijdens deze wedstrijd en konden hun klasse, die nog steeds aanwezig is, etaleren.

Techniek en voetbalgogme was nog in ruime mate aanwezig bij de spelers, waarbij aangetekend dient te worden dat sommigen al ruim de 60 jaar gepasseerd zijn, en ook met de snelheid zat het nog goed.

Met bijna 20 spelers per team hadden de coaches ruimte te genoeg om te wisselen wanneer het nodig was.

De 1-1 eindstand kon iedereen die aanwezig was bekoren, treffers 1-0 Robert Tichelaar, vv Hollandscheveld, en 1-1 Henk Jan Lip, sv Hodo.

Grote winnaar was het aanwezige publiek die een traditie geboren zag worden deze avond.

Team 't Oekie tegen Kanker kijkt dan ook tevreden terug op deze prachtige avond waarin ruim €1400,00 werd opgehaald voor de KWF Kankerbestrijding.

Zij willen dan ook iedereen bedanken die deze wedstrijd mogelijk hebben gemaakt.