Degradatiekraker fysieke veldslag

Tweede helft brengt de ommekeer voor vv DKB

Over de eerste vijfenveertig minuten van de wedstrijd tussen DKB en Hollandscheveld kunnen we kort zijn. Na een klein half uur een kans voor van Zandwijk waarbij Vos als winnaar uit de bus kwam en een doelpunt voor Hollandscheveld. Het was Hagen die met een sublieme pass van Eck vrij voor de keeper van DKB zette. Van Eck behandelde de pass tussen twee verdedigers in op uitstekende wijze met de borst en schoot de bal onder de vergeefs vallende keeper door, 0-1. Voor de rest van de eerste helft was het voetbal van beide teams van een bedenkelijk niveau en waren het vooral lange ballen die de toeschouwers zagen.
Na rust gooide DKB alle fysiek die ze hadden in de strijd en dit was een brug te ver voor de spelers van Hollandscheveld. Het lengte en gewicht voordeel was voor DKB en die maakten daar optimaal gebruik van. Vooral de eerste tegentreffer was daar een voorbeeld van. Vos kwam niet van zijn lijn bij een voorzet en Diphoorn liet van der Wetering op zijn rug klimmen zonder teveel weerstand te bieden en de 1-1 was een feit. Heel Hollandscheveld schreeuwde om een overtreding, maar scheidsrechter Jansen keurde de treffer goed. In de resterende minuten van de tweede helft bleef de thuisploeg stormen zonder goed te voetballen en de gasten konden er niets tegenover zetten dan hun inzet en strijd. Net voor het half uur stond de laatste linie te hoog en van Zandwijk lanceerde zichzelf van eigen helft. Span deed nog wat hij kon, maar in plaats van af te wachten trachtte hij de bal te spelen en dat betekende dat van Zandwijk vrije doorgang richting Vos had en de 2-1 op het bord schoot. De laatste treffer was van Grendelman die met een verwoestend schot Vos kansloos liet. Al met al een wedstrijd om snel te vergeten qua voetbal van beide teams.

Man van de wedstrijd: Rodney Olde

Foto's DKB 1 - Hollandscheveld 1