Dames Hollandscheveld wint na vroege tegengoal Dwingeloo

Hollandscheveld – afgelopen weekend mochten de dames van Hollandscheveld het opnemen tegen het gepromoveerde Dwingeloo. Het seizoen van Dwingeloo begon nog met een overwinning op SVBSS’77, maar sindsdien hebben ze geen punten meer weten te pakken. Op voorhand is Hollandscheveld, zeker na de overwinning op Meppel, daarom ook de favoriet. Toch was het Dwingeloo dat vroeg op voorsprong kwam. Uit eindelijk wisten de Oranje-Zwarte dames de score in de eerste helft weer recht te trekken en stapten uiteindelijk met een 5-2 overwinning van het veld.

De wedstrijd was een kwartier onderweg toen Dwingeloo wist te scoren vanuit de rebound. Op een eerder schot wist Esmee Nijstad goed in te grijpen. Maar de afvallende bal viel voor Dwingeloo goed. Heel lang konden de gasten niet genieten van de voorsprong, want nog geen 6 minuten later trok Milady van Dalen de score weer recht. In deze fase van de wedstrijd leek het er ook op dat de score behoorlijk ging oplopen, 6 minuten na de goal van Milady was het door doelpunten van Sabrina van Nuil en van Ranoe Vos al 3-1. Hollandscheveld kwam steeds beter in de wedstrijd en wist enkele grote kansen te creëren. Met name Mylenka Mol was dicht bij de 4-1, maar zag haar schot door de lat gekeerd worden. Die 4-1 kwam uiteindelijk wel in de slotfase van de eerste helft op naam van Milady te staan maar direct daarna was het ook alweer 4-2.

Op basis van de eerste helft zou je verwachten dat er een boeiende tweede helft zou volgen. Maar niets is minder waar. Het niveau van de wedstrijd daalde echter per minuut. Hollandscheveld was slechts eenmaal echt dicht bij een doelpunt, maar wederom raakte Mylenka het metaal van het doel. Pas 5 minuten voor tijd werd er toch nog gescoord. Het doelpunt kwam wederom op naam van Milady te staan en daarmee was de overwinning, voor zover die nog niet zeker was, binnen.

11 nov 2023
Hollandscheveld VR1