Dames Hollandscheveld wederom te sterk voor VVAK

Kerkenveld – afgelopen zaterdag troffen de vrouwen van VVAK en Hollandscheveld elkaar in de competitie. Beide ploegen spelen met enige regelmaat tegen elkaar en zodoende is het ook niet de eerste keer dit seizoen dat beide ploegen tegen over elkaar stonden. Eerder in het bekertoernooi van waren de Oranje Zwarte dames met 0-5 te sterk voor de Oranje Groene tegenpartij. Ook wedstrijd was de ploeg uit Hollandscheveld de betere ploeg en wist uiteindelijk met 0-8 als winnaar van het veld te stappen.

Trainer Henry Strijker had zijn ploeg met een opvallende taak het veld op gestuurd; de tegenpartij zou niet van eigen helft af mogen komen. Dat betekende dat Hollandscheveld vroeg druk moest zetten en de opbouw van VVAK zo vroeg mogelijk dwars te bomen. Uiteraard kwam VVAK een paar keer voorbij de middenlijn, maar ze kwamen nooit echt dicht bij het 16-meter gebied van Esmee Nijstad. Hierdoor heeft zij de hele wedstrijd praktisch niets te doen gehad. Hollandscheveld wist daarentegen de ene na de andere kans te produceren. Het eerste doelpunt viel al in 6e minuut. Het was Sabrina van Nuil die op aangeven van Ranoe Vos de score wist te openen. Sabrina was vervolgens driemaal achter elkaar de assistgever op achtereenvolgens Milady van Dalen, Claudia Duinkerken en Ranoe.

Ook na rust was Hollandscheveld de bovenliggende partij. En ook in de tweede helft viel het eerste doelpunt al snel na het fluitsignaal. Ranoe kreeg de bal van Claudia aangespeeld en wist zodoende de weg naar het doel te vinden en schoot de bal vervolgens keurig in verre hoek. Niet veel later mocht Ranoe aantreden voor haar derde doelpunt. Hollandscheveld kreeg namelijk een penalty toegekend nadat Jolanda Hamstra wat ongelukkig in de 16 onderuit werd gehaald. Dit cadeautje was voor Ranoe eenvoudig uit te pakken en bracht de stand op 0-6. 3 minuten later was Ranoe de aangever van het doelpunt van Shanya Koster. De laatste goal van de dag kwam vervolgens weer op Ranoe haar naam te staan en daarmee kwam de eindstand van 0-8 op het scorebord. De score had overigens vele malen hoger kunnen uitvallen. Maar de keepster van VVAK stond er meermaals goed bij, met iedere andere keeper was dit duel zeker in de dubbele cijfers geëindigd. Voor Hollandscheveld zijn het belangrijke punten, met deze overwinning komen zij op een tweede plaats te staan.

9 sep 2023
VVAK VR1