Dames Hollandscheveld walsen over VVAK heen

Hollandscheveld – afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen VVAK op het programma voor de Oranje-Zwarte dames uit Hollandscheveld. De ploeg van Henry Strijker is in de race voor een plaats in de nacompetitie en om daar te geraken, moest er van VVAK worden gewonden. En als de uitslagen op de andere velden gunstig zouden zijn, dan was het zelfs mogelijk dat de nacompetitie vandaag al veilig zou kunnen worden gesteld. En hoewel dat heel even het geval is, gaat het voor Hollandscheveld, ondanks een 9-1 overwinning, toch op de laatste wedstrijd aankomen.

Hollandscheveld ging wervelend van start en met nog geen kwartier spelen stond het al 4-0.  Het was Milady van Dalen die in de achtste minuut het doelpuntenfestijn opende. Vanuit een corner wist zij tot scoren te komen. In eerste instantie wist de keepster redding te brengen op een eerdere inzet. Maar ze kon de bal maar niet uit de zestien krijgen en bezorgde daarbij een uitgelezen kans voor Milady. Drie minuten later was het de beurt aan Ranoe Vos. En het spel was nog maar net hervat en de 3-0 lag al in het net. Een mislukte voorzet van Milady belandde onverwachts toch nog in het doel. Milady baalde eigenlijk van de afzwaaier en bood al excuus aan Ranoe aan. Maar toen de bal alsnog in het doel belande moest ze er zelf ook wel weer om lachen. VVAK liet zich in deze fase van de wedstrijd de kaas van het brood eten, want niet veel later lag ook de 4-0 van Sabrina van Nuil in het doel.  Met de 4-0 op het scorebord bleef de aanvalsdrang hoog bij Hollandscheveld. Toch viel de vijfde goal pas in de drieëndertigste minuut toen Mylenka Mol uit een rebound wist te scoren.

Met een 5-0 voorsprong begonnen beide teams aan de tweede heflt. En ook in deze helft wist Hollandscheveld na zeven minuten spelen tot score te komen. De 6-0 kwam op naam van Sabrina te staan. Die ook aan de basis stond van de 7-0 die 2 minuten later viel. Sabrina mocht de corner nemen en wist Ranoe te vinden, die de bal vervolgens in het netje wist te koppen. In de 64e minuut wist VVAK eindelijk een keer toe te slaan en daarmee werd Esmee Nijstad, die op haar vierde cleansheet op rij leek te pakken, toch nog gepasseerd. Maar niet veel later werd de voorsprong van de thuisploeg verder uitgebreid met een goal van Mylenka die vervolgens ook nog de 9-1 zou gaan maken en was daarmee de enige van de doelpuntenmakers die tot een Hattrick kwam.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Asser Boys op het programma. Bij winst in Assen leggen de dames beleg op de tweede periode. En hoewel Hollandscheveld kans maakt op zowel de 2e als 3e periode, kunnen zij niet achteroverleunen. Bij een gelijkspel of verlies zijn ze alsnog afhankelijk van wat er op de andere velden gebeurd.

18 feb 2023
Hollandscheveld VR1