Dames Hollandscheveld sluiten 2023 af met overwinning op VVAK

Kerkenveld – nog één wedstrijd te gaan voor de winterstop en na een wisselend eerste seizoenshelft wil Hollandscheveld graag de punten mee naar huis nemen, de tegenstander van vandaag is geen onbekende. Hollandscheveld en VVAK spelen met enige regelmaat tegen elkaar. Ook in de beker kwamen zij elkaar dit seizoen tegen, toen stapte Hollandscheveld als winnaar van het veld. En ook vandaag wisten zij, aan de hand van een fantastisch spelende Charetha Okken, de overwinning op hun naam te zetten.

Het duurde niet lang voordat Hollandscheveld de voorsprong te pakken had. Nog binnen het kwartier was het Mylenka Mol die op aangeven van Charetha de 0-1 wist te maken Diezelfde Charetha was niet veel later dicht bij de 0-2, maar ze zag haar poging net voor de doellijn gekeerd worden. Die 0-2 viel vervolgens wel tien minuten later. Wederom was het Charetha die op aangeven van Ranoe Vos een poging ondernam en ditmaal was het wel raak. VVAK had het best lastig met Hollandscheveld en kwamen in aanvallend opzicht niet vaak voor het doel. De eerste echte kans werd pas na een half uur spelen genoteerd. VVAK kwam wel tot scoren, maar niet nadat eerst Indy Strijker de 0-3 had gemaakt.

Na rust ging het spel verder, alsof het niet onderbroken was. Charetha slingerde bal in de 52e minuut voor het doel en wist daar Mylenka te vinden. Zij wist op haar beurt weer Jolanda Hamstra te vinden die daardoor de 1-4 kon binnen werken. Ook bij het volgende doelpunt moest Mylenka weer een assist achter haar naam schrijven, het doelpunt kwam vervolgens op naam van Charetha te staan. De score eindigde met een stand van 3-6. Aan de kant van Hollandscheveld kwam de laatste goal van de voet van Charetha die daarmee haar score op 3 doelpunten zette en daarmee terecht kan worden aangewezen van vrouw van de wedstrijd.

18 feb 2023
Hollandscheveld VR1