Dames Hollandscheveld plaatsen zich voor de nacompetitie

Assen - Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd van de competitie op het programma. In Assen troffen de Oranje Zwarte dames Asser Boys, die in theorie nog kans maakten op een plek in de play-off als zij met grote cijfers zouden winnen. Nadat eerder op de dag de twee directe concurrenten voor de play-offplaatsen hun wedstrijden al wisten te winnen, moest Hollandscheveld minimaal gelijk spelen om op basis van doelsaldo de 3e periode binnen te slepen. Maar bij winst zouden ze de competitie als tweede eindigen en daarmee een betere uitgangspositie in de play-offs weten te bemachtigen.

Wellicht dat het door de spanning kwam, maar de wedstrijd kwam wat moeizaam op gang. Toch leek Hollandscheveld na tien minuten spelen op voorsprong te komen. Echter werd het doelpunt van Mylenka Mol wegens buitenspel afgekeurd. Vier minuten later was Asser Boys dicht bij de openingstreffer, maar de poging van de thuisclub belande op de lat. Daarna wisten beide ploegen niet echt meer gevaarlijk voor het doel te worden. Het was daarom ook niet echt verrassend dat beide ploegen met de brilstand de rust in gingen. Het was niet zo dat beide ploegen aanvallend niets wisten in te brengen. Maar het werd nooit echt gevaarlijk.

De tweede helft leek vergelijkbaar van start te gaan, maar redelijk onverwachts kwam Asser Boys na ongeveer een kwartier spelen op een 1-0 voorsprong. Met deze stand zou het seizoen voor Hollandscheveld vandaag eindigen. De ploeg van Henry Strijker moest daarom ook op zoek naar de openingstreffer. Maar in deze fase van de wedstrijd was de kans groter dat Asser Boys de score verdubbelt. In tien minuten tijd had Asser Boys drie grote kansen op de 2-0. Maar mede door het keeperswerk van Esmee Nijstad bleef de score ongewijzigd en had Hollandscheveld nog steeds kans op de play-offs. Maar hiervoor moest Hollandscheveld wel eerst de gelijkmaker zien te maken. Deze viel uiteindelijk in de 83e minuut. Ranoe Vos wist de bal bij Mylenka te krijgen en zij wist eindelijk doel te treffen. Met de 1-1 leek Hollandscheveld ook het schroom van zich afgegooid te hebben en kwam steeds vaker voor het doel van Asser Boys. Toen in de 94ste minuut Mylenka op aangeven van Sabrina van Nuil wederom tot scoren wist te komen, kon het niet meer misgaan en was de tweede plaats voor Hollandscheveld een feit.

18 mei 2024
Asser Boys VR1