Dames Hollandscheveld komen goed weg tegen Asser Boys

Hollandscheveld – na maanden van voorbereiding en bekerwedstrijden is dan eindelijk de competitie losgebarsten. Op het programma stond meteen een pittige wedstrijd tegen Asser Boys klaar. Asser Boys was vorig seizoen een van de ploegen die kans maakte op de nacompetitie, maar wisten het uiteindelijk net niet te redden. Vorig seizoen waren de gasten te sterk in Hollandscheveld, maar verloren ze hun eigen thuiswedstrijd. In dat opzicht is de onderlinge balans in evenwicht. En ook na vandaag blijft het onveranderd evenwichtig, want met uiteindelijk nog spannende slotminuten is de wedstrijd met een 2-2 gelijke stand geëindigd.

Hollandscheveld ging wervelend van start. Het startsignaal had nog niet geklonken of de eerste kans deed zich al voor. Binnen ongeveer 30 seconden, schoot Ranoe Vos de bal net op de lat. De Oranje Zwarte dames lieten de eerste minuten zien dat ze een vroege goal wilden maken. Want nog geen 3 minuten later had Mylenka Mol de openingstreffer eigenlijk moeten maken. Haar poging ging echter net voor het doel lang. Maar het is niet zo dat Asser Boys niets wisten in te brengen. Ook zij kregen vrij vroeg de kans om te scoren, maar door een oplettende Esmee Nijstad werd dat voorkomen. Ondanks de vele kansen voor Hollandscheveld viel de 1-0 pas in de 22ste minuut. Het was Ranoe die de eerste goal van het nieuwe seizoen wist te maken nadat zij de bal van Mylenka kreeg aangespeeld. Waar je eigenlijk verwachtte en hoopte dat Hollandscheveld de score zou gaan verdubbelen, bleef het eigenlijk verrassend genoeg voor rust bij deze ene goal.

Na rust leken de rollen te zijn omgekeerd. Asser Boys maakte de dienst uit en creëerden nu de kansen, terwijl Hollandscheveld moeite had om in de 16 te komen. De uitploeg kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en kwam ook terecht in de 69ste minuut op een gelijke stand. Nog geen 5 minuten later wisten zij de achterstand uiteindelijk ook om te buigen naar een voorsprong. Hollandscheveld moest daarom wat meer risico gaan nemen. Henry Strijker besloot Elleke Snippe naar voren te sturen en achterin één op één te gaan spelen. Het leverde Hollandscheveld weer wat meer grip op de wedstrijd en langzamerhand kwamen er ook wel weer wat kansjes. Maar het was Hilde Benning, met waarschijnlijk nu al wel de goal van het seizoen, die de stand weer gelijk wist te trekken. Hilde wilde de bal vanaf eigen helft de 16 in slingeren, maar zag haar voorzet wonderbaarlijk in de goal belanden. De keepster van Asser Boys schatte de bal compleet verkeerd in waardoor deze voorzet onbedoeld tot de 2-2 werd gepromoveerd. In de slotseconde had Elleke nog kans om de winst binnen te slepen, maar haar poging om de bal binnen te koppen ging helaas hoog over. Waardoor er na twee helften voetbal met 2-2 van het veld werd gelopen.

18 mei 2024
Asser Boys VR1