Dames Hollandscheveld boekt overwinning op VVAK

Kerkenveld – Na de ruime overwinning op DESZ stond afgelopen weekend VVAK op het programma voor de dames van Hollandscheveld. De dames wisten dat ongeacht de uitslag zij niet verder zouden gaan in de beker, maar gingen uiteraard voor niets minder dan een overwinning naar Kerkenveld. In een vrij eenzijdige wedstrijd wisten zij ditmaal met 0-5 als winnaars van het veld te stappen.

In het eerste kwartier van de wedstrijd had het al zeker 0-5 kunnen staan. Maar waar bij de wedstrijd tegen DESZ alle kansen doelpunten leken te worden, hadden de Oranje-Zwarte dames ditmaal meer moeite om het net te vinden. De ene na de andere grote kans deed zich voor voor Hollandscheveld om de score te openen. Hollandscheveld was overduidelijk het betere team op het veld, niet alleen qua kansen maar ook in balbezit.  VVAK kwam niet of nauwelijks voor het doel van Esmee Nijstad. Het overwicht werd echter niet op het scorebord weergegeven. Vlak voor rust werd de ban dan alsnog gebroken. Milady van Dalen reageerde goed op een pass van Sabrina van Nuil en wist zodoende eindelijk een doelpunt te maken. Niet veel later waren de rollen omgekeerd en zorgde Milady dat Sabrina de 0-2 binnen kon tikken. Vlak voordat het rustsignaal klonk, deed zich ook de eerste echte kans voor VVAK zich voor. Maar Esmee wist hier adequaat op te reageren waardoor een tegendoelpunt bespaart bleef.

Direct na rust zorgde Ranoe Vos dat de stand op 0-3 kwam te staan. Ranoe werd door Elleke Snippe weggestuurd en kon vrij doorstormen naar de het doel van VVAK. Na de 0-3 kwam VVAK langzamerhand wel iets meer aan voetballen toe en zette Esmee wel iets vaker aan het werk. Maar samen met de verdediging wist zij het doel schoon te houden. Lang leek 0-3 de einduitslag te blijven. Maar tegen het einde wisten Shanya Koster en Jolanda Hamstra de score op uit te breiden waardoor ze met 0-5 van het veld wisten te stappen. Ondanks de twee ruime overwinningen is Hollandscheveld niet door in de beker en kunnen zij zich nu vol op focussen op de competitie die volgende week van start gaat met een thuiswedstrijd tegen Asser Boys

9 sep 2023
VVAK VR1