Dames Hollandscheveld boeken belangrijke overwinning op Klazienaveen

Klazienaveen – na een maand zonder officiële wedstrijden, stond afgelopen weekend het duel tegen Klazienaveen op het programma.  Duels tussen beide teams zijn altijd wat beladen en daarom willen beide teams ook maar wat graag met de winst van het veld afstappen. En ondanks de vliegende start van de thuisploeg, was het uiteindelijk Hollandscheveld die, na een 3-4 overwinning, de 3 punten mee naar huis konden nemen.

Als je het begin van de wedstrijd had gezien, dan had je deze uitslag echter niet verwacht. De wedstrijd was namelijk nog niet eens een minuut van start en de 1-0 stond al op het scorebord. En nog binnen 10 minuten spelen, werd  keepster Esmee Nijstad voor de tweede keer gepasseerd. Van uit het thuispubliek hoorde je toen al gekscherend het 10-10-10 rondgaan en heel eerlijk gebaseerd op het spel, had dat ook zomaar gekund. Maar Hollandscheveld wist zich goed te herpakken en wist vrij snel de aansluitingstreffer te maken. Een corner in de veertiende minuut bleef voor het doel hangen. Jolanda Hamstra probeerde te schieten, maar zorgde er voor dat de bal voor de voeten van Ranoe Vos viel en zij wist deze kans goed te verzilveren. Ranoe trok uiteindelijk ook twaalf minuten later de stand weer gelijk nadat ze door Claudia Duinkerken werd weggestuurd. 2-2 was uiteindelijk ook de stand waarmee beide ploegen de rust in konden gaan.

Er was zeker wat te halen voor Hollandscheveld, maar zes minuten na rust keek het alweer tegen een achterstand aan. Esmee wist met haar vinger toppen nog wel het schot van de thuisploeg aan te raken, maar kon niet voorkomen dat de 3-2 viel. Toch wist Esmee de ploeg een paar keer goed in het spel te houden. Want op dat moment hing de 4-2 meer in de lucht dan de gelijkmaker. Mylenka Mol wist daar echter verandering in te brengen. Op aangeven van Ranoe schoot ze in eerste instantie de bal op de lat. Maar de rebound was aan haar toevertrouwd. Nog geen vijf minuten later viel de 3-4 na een identieke aanval. Ditmaal wist Mylenka de voorzet van Ranoe echter wel in één keer tot doelpunt te bekronen. De 3-4 overwinning was wel belangrijk voor de ploeg van Henry Strijker die nog altijd als doelstelling heeft om te gaan promoveren. En doordat dat doel nog ver weg is, zijn deze 3 punten meer dan welkom.

3 dec 2022
FC Klazienaveen VR1