Borger 2 - VV Hollandscheveld 2

Opstelling:

Nick ter Steege; Patrick Bruins, Tim Vos, Joshua Oelen, Nick Steenkamp; Gerrit Vrieling, Brian Okken, Aron Bijl; Hans Zomer, Twan ten Caat, Bas Tichelaar.

Wissel: Lars Kikkert, Rob van Eck, Aaron Meekhof.

Met een stand van 3 wedstrijden gespeeld en 9 punten staat ‘ons’ 2e elftal op een zeer verdiende 1e plek. De uitwedstrijd naar en in Borger zal nog een flinke kluif worden aangezien Borger haar 1e wedstrijd met 8-1 gewonnen heeft, dus het moet wel een leuke voetballende ploeg zijn. Bij Borger wordt dit elftal ook wel gezien als Jong Borger, dus dit moet de toekomst worden.

Op een knollenveld van een hoofdveld bij Borger werd het een zeer lastige wedstrijd om mooi voetbal ten toon te geven. Borger wist hier prima mee om te gaan want bij de aftrap van Hollandscheveld stond de thuisploeg zeer defensief en lieten ze de uitspelende ploeg lekker aan de bal. Het wachten op een foutje aan de kant van de oranjehemden zou dan fataal zijn maar daarentegen kwamen er geen foutjes en stond de gehele ploeg goed gepositioneerd en kwam Borger er niet aan te pas. Ondanks dat het een belabberd veld was wist Hollandscheveld hier toch combinerend over het veld te dartelen. Borger wist niet waar ze het zoeken moesten en de spaarzame balmomenten die Borger had resulteerde in helemaal niks. Al snel kwam Hollandscheveld op een 0-1 door Hans Zomer. Een schot op goed geluk van buiten de 16 meter schatte de keeper niet goed in en vloog over de keeper heen tegen de touwen aan. De verdiende 0-1 stond op het bord. 10 minuten later was het weer raak en ditmaal vanuit goed combinerend voetbal. De bal werd de diepte in gegooid waar Twan ten Caat zijn lichaam goed gebruikte en de bal gaf aan Aron Bijl die het overzicht behield door een tikkie opzij te geven waar Hans Zomer stond die zijn 2e van de middag mocht aantekenen. Na 25 minuten was het 0-2 en Borger heeft nog geen schot gelost. Nick ter Steege had ogenschijnlijk een makkelijk middagje maar gelukkig kon hij nog van dienst zijn door het meevoetballen. Met een goede as op het veld waar Joshua Oelen, Tim Vos, Brian Okken deel van uit maakte kwam Borger er niet aan te pas doordat er veel beweging was en veel kracht ten op zichtte van de tegenstander. Dit hielp enorm om het overwicht te behouden. Na een half uur stond de teller op 3 voor de oranje hemden. Ditmaal was het Aron Bijl die de trekker rustig en beheerst overhaalt. Hierna vond Hollandscheveld het wel genoeg geweest en er werd wat gas terug genomen. Het initiatief werd overgelaten aan de thuisploeg en dit resulteerde nu wel in enkele kansjes. Helaas voor Tim Vos en ook de voor gehele ploeg, aangezien Tim aan een sterke wedstrijd bezig was. Hij moest het veld verlaten doordat hij een blessure kreeg. Hierdoor kwamen er wat wisselingen op het veld. Gerrit Vrieling werd van het middenveld weggehaald, waar hij een puike partij speelde, en sloot zich aan bij de verdediging als voorstopper. Voor Tim kwam Aaron Meekhof het veld in die als linkshalf ging voetballen en daardoor kwam de goed spelende Aron Bijl als rechtshalf. De grootste kans kwam in de 5e minuut van de blessuretijd. Ze loerden maar op 1 ding en dat was een steekbal door de defensie heen om hij linksbuiten te vinden of de bal over de verdediging te krijgen om zodoende ook hun linksbuiten te vinden. De gehele 1e helft resulteerde dit in niks totdat vlak voor rust dit toch een keer lukte. De achterhoede stond op 1 lijn en de ruimte erachter was genoeg om een bal erover heen te krijgen en de linksbuiten faalde niet en schoot de bal knap tegen de touwen. Het was hierna dan ook rust en kon vooral Borger bijkomen doordat Hollandscheveld de touwtjes in handen had.

De 2e helft werd een hele andere helft dan de 1e helft. Borger ging van 4 achterin naar 3 achterin en dus werd er doorgeschoven. Het was alles of niks aan de kant van de thuisploeg. Hollandscheveld had hier nogal wat moeite mee in het begin want het 1e kansje was al zeer snel voor Borger. Door Bas Tichelaar wat meer te laten inzakken was dit dan ook opgelost en was het voor Borger lastig om er doorheen te komen. Doordat Borger wat meer opportunistisch ging spelen kwam er bij hun natuurlijk ook ruimte achter de verdediging en met de snelle jongens als Bas en Hans was dit zeer lastig voor Borger. Het fysieke gedeelte aan de kant van Borger was beduidend lager als bij Hollandscheveld en werden ze hiermee ook flink afgetroefd. Er kwamen nogal genoeg kansen voor de uitspelende ploeg. Hans was dichtbij zijn 3e en Aron Bijl kon ook niet profiteren. Bas Tichelaar die zich een slag in de ronde werkte wist alles te winnen en was een grote plaag voor hun middenveld en verdediging. Nick Steenkamp die nog een balletje over hun verdediging wist te laten vallen en de rappe Hans wist te bedienen die nog steeds zijn 3e niet weet te maken. Het was eerder wachten op de 1-4 dan op aansluitingstreffer van Borger. Het laatste wapenfeit kwam voor de zeer goed spelende Joshua Oelen. De laatste man die elke wedstrijd goed speelt had dit kunnen bekronen met een doelpunt. Een zeer goede voorzet van links kwam op het hoofd terecht van Joshua die helemaal vrij stond en helaas naast het doel mikte.

Hollandscheveld kan terug kijken op een goede wedstrijd en dan vooral het 1e half uur. Hier kunnen de mannen op voort borduren en met 6 punten los op de nummer 2 staat ‘ons’ 2e elftal er zeer goed voor. Trek deze lijn door!

Man van de wedstrijd: Joshua Oelen

Volgende wedstrijd is zaterdag 11 maart thuis tegen MSC 2. Aanvang 12:30u