(Beker) Hollandscheveld 2 - Elim 2

Opstelling:

Emiel Koster; Patrick Bruins, Joshua Oelen, Gerrit Vrieling, Berjen Koster; Nick Steenkamp, Joris Snippe, Bryan Okken; Luuk van Eck, Rob van Eck, Jeffrey Mager.

Wissel: Frank Bloemberg, Michiel Grimmius, Berthil Vos

Na lang wachten gaat de competitie dan eindelijk bijna weer beginnen voor ons 2e elftal. De laatste bekerwedstrijd nog goed afsluiten en dan wordt er weer begonnen aan het echte werk. Elim, waar eerder al tegen werd geoefend met een 3-2 winst voor de oranjehemden, kwam vol zelfvertrouwen richting ‘de Oosthoek’. Het heet gebakerde duel met oud Elim 2 trainer Harry Tibben die begint aan zijn 2e jaar als trainer van ons 2e elftal wilde beide ploegen heel graag winnen. Er stond voor beide niks meer op het spel om door te gaan in de beker dus iedereen kon lekker werken richting de competitie.

In het begin van het duel waren beide teams niet heel gevaarlijk maar ze probeerden allebei wel om er voetballend uit te komen. Hollandscheveld die meer voetbal in het team had kwam daar dan ook beter uit en Elim probeerde het met veelal de lange bal op de snelle mensen voor in. Dat Elim daar bijna van kon profiteren werd na een kwartier ongeveer zeer ernstig opgelicht doordat de rechtsbuiten werd weggestuurd en de 1 op 1 kon opzoeken met Emiel. Onderweg kreeg hij een flinke optater (wellicht iets gescheurd) maar plots lag hij op de grond en was het gedaan met de rechtsbuiten en moest hij richting het ziekenhuis en werd dus gewisseld. Vanaf dat moment werd Elim niet meer heel gevaarlijk voor de goal en was het Hollandscheveld die het initiatief nam om beter uit de verf te komen. Het probeerde van alles, passjes tussendoor en hoge ballen over de verdediging heen maar niks kwam tot in perfectie uit totdat Gerrit een gaatje vrij zag voor de goed door gelopen Bryan Okken. Gerrit gaf een diepe bal op Bryan en die kon op zijn beurt Joris Snippe voor de goal vinden die de bal tegen de touwen mocht schieten. Eindelijk dan dat doelpunt te pakken. Daarna probeerde Elim het ook voetballend op te lossen en dat ging achterin goed maar naar voren werd het niet dreigend. Overtredingen werden er steeds meer gemaakt aan de kant van Hollandscheveld en het 2e had het daarna ook steeds lastiger. De sterke spits van Elim moest in bedwang gehouden worden maar dat ging na wat overtredingen te veel niet goed. Ongeveer een meter of 25 van de goal mocht de nummer 7 van Elim 2 zich achter de bal gaan plaats nemen en die plaatste de bal zeer netjes over de muur in het doel. Met rust was het hierdoor 1-1 geworden maar overduidelijk was dat Hollandscheveld zich niet van hun goede kant liet zien en er moesten wel een paar tandjes bij.

In de rust werd er gewisseld en kwam Frank Bloemberg het veld in voor Joris Snippe en hierdoor kwamen er in het veld ook wat wisselingen.

De 2e helft leek het wel alsof we alles kwijt waren. Elim kreeg meer ruimte doordat ons 2e meer druk naar voren ging uitoefenen en hierdoor kwam er meer ruimte en daar wist Elim zeer makkelijk van te profiteren. Waar het druk zetten naar voren in de 1e helft wel z’n vruchten afwierp kon het in de 2e helft geen vuist meer maken tegen de lange ballen van achteren van Elim. De rood witten maakte al snel de 1-2 en de 1-3. Na de 1-4 was het geloof wel weg bij Hollandscheveld waardoor het druk zetten naar voren gedaan was en daardoor ging Elim ook niet meer voetballen. Ze hielde de bal in de ploeg om ons naar voren te laten komen en na een paar minuten gebeurde dat ook. Elim werd hierdoor wel wat zenuwachtiger af en toe en soms konden we er bijna van profiteren maar het was de 2e helft allemaal net niet. Met afstandsschoten van Frank en Jeffrey Mager, die overigens de kruising raakte, kwam het verder niet tot gevaarlijke momenten. Elim wist nog 1 keer te scoren. Emiel die met een blessure het veld moest verlaten werd op de helft van het 2e gedeelte van de wedstrijd vervangen door Berthil Vos. Ook Michiel Grimmius mocht zijn minuten nog maken en die speelde het laatste kwartier voor Rob van Eck. Het mocht allemaal niet baten en er moet weer flink gewerkt worden voor aanstaande zaterdag voor de 1e competitie wedstrijd van het jaar.

Grote dank gaat uit naar de jongens die ons geholpen hebben, Michiel Grimmius en Berthil Vos van het 4e!

Volgende wedstrijd is op zaterdag 25 september thuis tegen LTC 2 om 12:30u.