Angelslo 5 - Hollandscheveld 4

18 mei 2024, de dag van Angelslo 1, 2, 3 en 5 tegen Hollandscheveld 4. Onder bijna zomerse omstandigheden werd er vandaag om half 3 afgetrapt door 2 bijelkaar geraapte teams. U leest het goed, ook het vierde kon vandaag niet aantreden zonder familie, vrienden, kennissen en andere personen die enigzins een bal kunnen raken...

Dat Angelslo de hekkensluiter van de competitie was, bleek eigenlijk al gauw. Vanaf de aftrap was het vierde wat vandaag de lakens uitdeelde. Er werd makkelijk gevoetbald maar tot grote kansen leidde dit niet gelijk. Pas na een kwartier spelen kwam de eerste echte grote kans. Serwin kwam 1 op 1 met de keeper, alleen was de vraag bij Serwin groter hoe hij zich vanavond zou voelen na Firestone dan in welke hoek hij moest schieten. Kortom, nog 0-0. Ook een aantal afzwaaiers van Ricardo en Pascal waren niet de beloning voor het goede spel. Toch kwam daar het moment van De Ruiter. Een goede individuele actie betekende de 0-1. Daarna was het de beurt aan Ricardo; de beresterk aanvaller van vandaag wist de verdediging van Angelso van zich af te houden en scoorde (wel in 2 instanties) de 0-2. Kortom, het leek een makkelijke middag te worden voor het vierde.

Echter, na de welverdiende ranja in de rust bleek Angelslo toch over voetballend vermogen te beschikken, mede geholpen door het afgelasten van de andere elftallen. Het vierde kwam nog amper onder de druk uit, wat gelukkig nog niet tot tegendoelpunten leidde. Ook bleek het vierde nog gevaarlijk in de counter, maar de 0-3 kwam helaas niet meer op het scorebord. Het was dan ook uiteindelijk de grootste man van Angelslo die uit de zoveelste corner de bal tegen de touwen wist te koppen. Toch leek het vierde de 3 punten mee te nemen naar Hollandscheveld, tot  de allerlaatste minuut. De midmid van Angelslo besloot nog een allerlaatste schot op doel te wagen en dit lullige rollertje was Berthil te machtig (lees: de bal werd vol in de kruising gejankt). Zoals zovaak tegen het vierde wist wederom een tegenstander het doelpunt van zijn leven te maken: 2-2. Na deze goal besloot de scheidsrechter ook eindelijk de middencirkel te verlaten voor een verfrissende douche en zodoende kon er deze keer maar 1 punt mee in de tas.

Nog 2 wedstrijden te gaan en dan zit er wederom een seizoen op!

Overigens, na de wedstrijd leek het vierde wel in een strip van Suske en Wiske beland te zijn: Danny en Gerrit en de missende grijze handdoek. Gelukkig zijn beide heren uiteindelijk wel afgedroogd.

MOTM: Jeron Kikkert

18 mei 2024