Alle 7x7 teams spelen vanavond

Vanavond staan er op verschillende sportparken wedstrijden op het programma voor de 7x7 recreatieteams. Zo spelen de 'Golden Oldies' in Koekange waar Vitesse'63 de gastheer is. Speelt Vrouwen 3 op het Bentinckspark te Hoogeveen en speelt Vrouwen 4 op Sportpark Ezinge in Meppel.

Allereerst 'de Golden Oldies'. Zij spelen vanavond twee wedstrijden en zullen gebrand zijn op winst. Immers het seizoen loopt nog niet zoals ze gehoopt hadden. Om 19.00 uur spelen ze allereerst tegen sv Pesse 45+ en dit is de afgelopen twee seizoenen een lastig te bespelen tegenstander gebleken.

Daarna hebben ze rust tot 20.30 uur. De tweede tegenstander van de avond is de nr.3 van de ranglijst de Weide 45+. Zij hebben tot nu toe het dubbele aantal punten als 45+ en bij winst zal 45+ dus goede zaken doen. Echter dan zullen ze wel aan de bak moeten.

Vrouwen 3 heeft in Hoogeveen een zeer druk programma met maar liefst 3 wedstrijden. Om 19.25 uur spelen ze de derby tegen sv Hodo Vr.2 en dit zijn altijd leuke wedstrijden om te spelen. De nr.2, Vr.3, zal de nr.3 graag op grotere achterstand zetten, maar sv Hodo zal zich niet zomaar gewonnen geven.

Om 19.50 uur staat de kraker tegen de koploper HZVV Vr.3 op het programma. Bij winst, als de vorige twee wedstrijden gewonnen zijn, kan Vr.3 op gelijke hoogte komen qua punten terwijl men een wedstrijd minder gespeeld heeft. Een mooie uitdaging voor de dames.

Als laatste wedstrijd staat om 20.40 uur de wedstrijd tegen Nw. Balinge Vr.2 op de rol. Ook hiervan zullen de dames moeten winnen om een eventueel 3e kampioenschap te kunnen vieren. Al met al vier wedstrijden waar het nodige op het spel staat. Immers Vr.3 kan zich geen puntverlies meer permiteren.

Tenslotte Vrouwen 4, dit team trekt naar Meppel. Zij spelen om 19.30 uur tegen koploper Vitesse'63 Vr.3 welke een straatlengte voor staat op de overige teams. Zo ook op nr.2 van de ranglijst Vr.4 die voor een sportief succes zal willen gaan om het gat iets te verkleinen.

Pesse Vr.4 is om 20.30 uur de tweede tegenstander van de avond en zij staan 4e. Gezien het puntenverschil is winst het enige wat telt voor Vr.4 in deze wedstrijd.

Om 21.00 uur spelen de dames tegen de nr.3 van de ranglijst de Weide Vr.4 en het verschil is slechts 5 punten. Wil Vr.4 de tweede plek consolideren dan zal men ook de wedstrijd moeten winnen.

De laatste wedstrijd spelen ze om 21.30 uur tegen de gastvereniging MSC/Amslod Vr.2 en deze staan momenteel laatste in hun poule. Maar Vr.4 zal hun niet onderschatten en gaan voor drie punten deze wedstrijd.