ACHTKLAPPER TEGEN 'T 4E

Vorig weekend speelden wij onze derde en voorlopig laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding en wel tegen Hollandscheveld 4. Ook in de competitie is dit een tegenstander van ons dus we gingen er vanuit dat we aan elkaar gewaagd waren.

In de eerste helft ging 't aardig gelijk op, waarbij het 5e wel het meest aan de bal was. Een aantal kleine kansjes voor beide ploegen waren niet genoeg voor een goal in de eerste 20 minuten. Na ruim 25 minuten spelen was het Ramon die een ingooi omtoverde tot voorzet, waarmee hij Patrick bereikte en die kon vrij binnenkoppen.

Met een 1-0 stand gingen we rusten.

Het 4e besloot in de rust om fel uit de kleedkamer te komen en dat maakten ze waar. Meteen na rust kreeg het 4e een penal, helaas voor hen werd deze erg hoog over geschoten. Kort hieropvolgend had het 4e meer geluk en scoorden ze de 1-1.

Dit was voor ons een wake-up-call en deze kwam voor het 4e erg onverwachts. We walsden met snelle aanvallen en veel tiki-taka-momentjes over onze tegenstander heen.

Stijn besloot bij elke aanval om op snelheid erbij langs te gaan en vervolgens de bal af te spelen op de meegekomen Ricardo. Hieruit werd maar liefst 4 keer gescoord.

Later in de wedstrijd besloot Ricardo de assist te verzorgen voor Stijn, welke daarnaar ook nog een keer scoorde.

Het bijzondere moment van de wedstrijd kwam van de kant van Henk. Henk scoorde zijn tweede goal van zijn carrière doordat hij goed stond op te letten na een schot van Ricardo. Henk was scherp en kon rustig binnentikken.

Prima teamprestatie en een 8-1 overwinning tegen onze club-en competitiegenoot.

In het bijzonder gaat onze dank uit naar scheidsrechter John Kikkert die zaterdag zijn 1e wedstrijd floot en wij hopen hem vaker te zien en horen fluiten bij onze vereniging.