7x7 teams spelen vrijdagavond 29 maart

Vrijdagavond is het de avond, naast Zaal 1, van de recreatieve voetbal(st)ers.

De drie 7x7 teams gaan allen de wei in en proberen de winst te pakken.

'De Golden Oldies'

45+ kende een prima start van de voorjaarsreeks in hun competitie met twee overwinningen. Hun competitie bestaat niet twee afzonderlijke gedeeltes, maar ze spelen een volledige competitie.

Dus komen ze alle teams tweemaal tegen en ze hebben wat recht te zetten a.s. vrijdag op sportpark 'de Meulewieke' te Noordscheschut..

Tegen Vitesse'63 45+, veelvuldig tegenstander in mooie wedstrijden in het verleden, speelde men volkomen onnodig met 2-2 gelijk. Maar de onderlinge wedstrijden worden nooit simpel gewonnen door de een of de ander. Al moet gezegd worden dat Vitesse'63 de laatste jaren wat aan kwaliteit ingeboed heeft. Echter het blijft een onvoorspelbare tegenstander.

Aanvang:19.30 uur

De tweede wedstrijd is gelijk aansluitend, wat normaliter niet gebeurd in de 45+ competitie. Zal wel een slip off the pen van de competitieleider zijn, maar daar mag 45+ zich niet door laten afleiden.

Tegenstander voor het eerst dit seizoen is WIJC 45+.

Dit team is ook al jaren lang actief in de Regio Hoogeveen 7x7 en meestal zijn het overwinningen voor 45+. Leider en spelers zullen hier ook voor tekenen aanstaande vrijdag. Winst is in beide wedstrijden het enige wat telt wil men de druk op koploper Zuidwolde 45+ verhogen.

Aanvang: 20.00 uur

'De Golden Ladies van Vrouwen 3'

Zij spelen hun wedstrijden op het Bentinckspark in Hoogeveen a.s. vrijdagavond.

Allereerst spelen ze de dorpsderby tegen sv Hodo Vr.2 en dit gaat om de 3e plek op de ranglijst. Weet Vr.3 te winnen dan wordt het gat 6 punten, maar bij verlies komen beide teams in punten gelijk. Een mooi affiche dus met de altijd gezonde dorpsrivaliteit omde winst.

Aanvang: 19.25 uur

Ook de volgende tegenstander, vv protos Vrouwen 1, heeft 4 punten na de eerste avond. Dus staat ook deze tegenstander binnen bereik op de ranglijst en zie daar het belang van de 1e wedstrijd. Immers de teams staan allemaal zo kort op elkaar dat verlies gelijk een val op de ranglijst betekend.

Vr.3 weet dus wat het te doen staat tegen vv Protos Vr.1

Aanvang: 19.50 uur

De laatste wedstrijd van de avond speelt Vrouwen 3 tegen vv Tiendeveen Vr.1.

Dit team speelde de eerste avond tweemaal gelijk en verloor 1 keer.

Dus zal men gebrand zijn op winst tegn Vr.3, echter de meervoudige kampioen zal het zover niet willen laten komen vrijdagavond.

Aanvang: 20.15 uur

Vrouwen 4 speelt op 'de Oosthoek'

Ook Vrouwen 4 gaat op voor hun eerste speelavond in het voorjaar.

De eerste tegenstander van de avond is vv Ruinen Vr.2

In het najaar zat dit team niet bij Vr.4 in de competitie en dus weten beide teams niet wat men aan elkaar heeft. Wie weet waartoe Vr.4 in staat in tegen vv Ruinen Vr.2

Aanvang: 19.30 uur

De tweede wedstrijd spelen de dames tegen de ongenaakbare kampioen van het najaar Vitese'63 Vr.3.

Dit team was voor alle teams een maatje te groot in het najaar en het is voor Vr.4 de uitdaging om een antwoord te vinden op het spel van de Koekangenaren.

Aanvang: 20.00 uur

De laatste wedstrijd is tegen Vrouwen 1 van vv Wijster, ook een onbekende ploeg voor Vr.4.

Beide teams zullen de eerste avond goed willen afsluiten, maar Vr.4 zal er alles aan gelegen zijn om de punten thuis te houden.

Al met al een mooi affiche op 'de Oosthoek'.

Aanvang: 21.00 uur