2e zet kampioenskoorts voort

Opstelling:

Erik Klunder; Patrick Bruins, Tim Vos, Joshua Oelen, Nick Steenkamp; Gerrit Vrieling, Brian Okken, Aron Bijl; Hans Zomer, Bertin Kiers, Bas Tichelaar.

Wissel: Lars Kikkert, Rob van Eck, Tom Kuik.

Voorgaand aan deze wedstrijd weet Hollandscheveld dat het op de zeer goede weg zit. Wildervank daarentegen staat weliswaar op de 2e plek maar doet niet echt mee om de koppositie. Wildervank zit volop in strijd met de overige elftallen om plek 2. ‘Ons’ 2e heeft momenteel 9 punten voorsprong en tussen de nummer 2 en 7 zit 3 punten. Van onderschatting mogen we zeker niet spreken en elke wedstrijd moeten vol aan de bak om de winst binnen te halen.

Wildervank liet meteen zien wat de intenties waren. Hoog druk zetten om zodoende hun matige verdediging niet in al te veel problemen te brengen. Dit viel nogal tegen want Hollandscheveld stond goed en waren scherp. Wildervank kwam dan ook niet verder dan hoog druk zetten en veel strijd er proberen in te gooien. Af en toe kwam de uitspelende ploeg er geniepig uit met hier en daar wat goed voetbal maar Erik Klunder had hier de gehele 1e helft geen last van. Tim Vos samen met Joshua Oelen stond als een blok in het centrum en een flinke plaag voor de voorhoede van Wildervank. Hollandscheveld wist de aanval wel te vinden en kwam zo nu en dan ook voor de ogen van de keeper terecht. Na de 2e corner van de wedstrijd was het dan raak. Hans Zomer die niet geheel okselfris was nam alle cornerballen en ook zeer verdienstelijk. Wildervank had hier niet veel antwoorden op en Bas Tichelaar kon hier dan ook van profiteren. Zo sterk als die is knikt hij de bal gemakkelijk achter de keeper in een druk bezette 16 meter gebied. De redelijk snelle 1-0 was bereikt en moest uitgebouwd worden. De wind was een flinke plaag en Hollandscheveld wist de score nog flink uit te breiden. Bas Tichelaar mocht zijn 2e van de middag maken en wie weet ook nog eens een hattrick in 1 helft. Na wat leuke combinaties werd de rappe buitenspeler weggestuurd en kwam 1 op 1 te staan met de keeper en wist de bal feilloos te plaatsen langs de keeper tegen de touwen aan. Wildervank was redelijk de weg kwijt en vlak hierna komt Hollandscheveld op een riante voorsprong van 3 doelpunten. Aron Bijl die met zijn goede overzicht en geweldige trap in de poten Gerrit Vrieling op zijn wenken bediende. Gerrit die een hoge bal te verwerken kreeg maar zo lenig als hij is kon hij de bal geweldig aannemen met de punt van de schoen en in zijn val de bal in de linker beneden hoek werpen. Wildervank deelde hierna nog wat speldenprikjes uit maar een bal tussen de palen was in de 1e helft nog lastig voor de mannen uit het noorden. 3-0 met rust was dan ook zeer verdiend. Goed combinatie voetbal wat ten toon gesteld werd en door het vele harde werken wat ook elke week zichtbaar is, is dit een flink bekroning voor de jongens en het hele team aangezien een ieder keihard werkt om tot dit resultaat te komen.

In de rust werd de terug kerende Bertin Kiers van een blessure van het veld gehaald en voor hem kwam Tom Kuik het veld in
De 2e helft zou een heel ander gezicht krijgen. De 3-0 voorsprong zou eigenlijk uitgebreid moeten worden maar de wind speelt hier flinke parten met zich mee. Wildervank daarentegen probeerde het weer overnieuw om druk naar voren te zetten om zodoende fouten bij Hollandscheveld te laten maken. Waar Wildervank in de 1e helft juist veel moeite mee had om onder druk gezet te worden was het nu Hollandscheveld die zo nu en dan moeite had om onder de druk uit te komen. Waarschijnlijk was de 3-0 voldoende om wat meer rust te nemen en niet veel aanstalten hoeft te maken om voor de keeper van de rood hemden te belanden. Erik Klunder die een makkie had in de 1e helft mocht in de 2e helft juist vaak flink aan de bak. Erik heeft genoeg ervaring om dit te pareren en de invallende keeper (waar wij zeer blij mee zijn) liet zich van zijn goede kant zien. Wat Wildervank ook probeerde, de bal ging niet tegen de touwen. Af en toe kwam de snelheid van Hans Zomer toch van pas maar tot echt kansen kwam het niet meer. Bas Tichelaar wist het nog wel een keer moeilijk te maken voor de keeper maar dat liep ook op niet uit, helaas. Toch kwam er nog een doelpunt. Hoewel de wind parten speelde en in de 1e helft in goede zin voor Hollandscheveld was het nu juist een extra tegenstander. Een bal van achteruit schoot door de verdediging en kwam voor de voeten van de spits en die wist hier wel raad mee. een snoei hard schot binnen de 16 meter was ditmaal onhoudbaar voor Erik, die verder een geweldige pot speelde. Een klein smetje op de wedstrijd, wat totaal niet nodig was en ook niet bij de wedstrijd hoorde. Nick Steenkamp onderschepte de bal en nam de bal in 1 keer op de pantoffel om zo Hans Zomer weg te sturen, die duidelijk achter de verdediging weg kwam, stak de grensrechter de vlag in de lucht. Hierna kwam er een woordenwisseling aan te pas maar werd al snel duidelijk dat de voorsprong voor de thuisploeg moeilijk te vatten was voor het management van Wildervank. Hierna waren er nog 10 minuten te spelen waarin nauwelijks iets gebeurde en werd de 2e helft zakelijk over de streep getrokken. de laatste 10 minuten mochten Rob van Eck en Lars Kikkert hun opwachting maken in het goed spelende 2e elftal en voor hun maakte Bas Tichelaar En Hans Zomer plaats.

De koppositie die ze nu bezetten is een bekroning op al het werk wat doordeweeks geleverd wordt. Een groot compliment voor de spelers en staf dat ze de najaars competitie zo goed in zijn gegaan. Foutjes liggen snel op de loer maar met genoeg ervaring in de ploeg moet dit haalbaar zijn om dit door te trekken. We gaan niet te vroeg juichen maar mogen wel enthousiast zijn dat we met dit elftal tot grote dingen in staat zijn.

Man van de wedstrijd: Bas Tichelaar

Volgende wedstrijd is zaterdag 01 april uit bij Olympia ’28 in Hasselt. Aanvang 12:00u

25 maa 2023
Hollandscheveld 2