2e boekt een zakelijke overwinning

VV Hollandscheveld 2 – The Knickerbockers 4

Opstelling:
Tom Clement; Patrick Bruins, Gerrit Vrieling, Joshua Oelen, Nick Steenkamp; Aron Meekhof, Brian Okken, Aron Bijl; Hans Zomer, Twan ten Caat, Bas Tichelaar.

Wissel: Lars Kikkert, Rob van Eck, Merlijn Odink.

Vandaag de wedstrijd tegen The Knickerbockers 4. Het vorig onderonsje in Groningen kwam Hollandscheveld gemakkelijk als winnaar uit de bus. We weten van voorgaande jaren dat The Knickerbockers nooit onderschat moet worden want het kan elke wedstrijd weer anders zijn tegen hun, en dan voornamelijk door hun samenstelling van spelers. Ditmaal kwamen de bezoekers met het openbaar vervoer en dat verliep niet geheel vlekkeloos en daardoor werd de wedstrijd een half uur uitgesteld.

De 1e 10 minuten waren voor Hollandscheveld en ze hadden al wel op 3-0 kunnen staan. Nick Steenkamp en Gerrit Vrieling gaven beide een zeer verdienstelijke lange bal over de achterhoede waarna Hans Zomer in stelling werd gebracht. Hoewel Hans de voorgaande wedstrijden goed op dreef was bleef het voor als nu nog stokken met de doelpunten. De goed keepende sluitpost van TKB hielp hier ook niet echt aan mee. Hollandscheveld voetbalde goed en ook in de combinatie maar helaas mocht het niet baten om te scoren. Na de 10 minuten was het aan TKB die de overhand nam. In de heen wedstrijd was het vooral Hollandscheveld die balbezit had maar vandaag tapte TKB uit een ander vaatje met ook iets andere spelers. Er kwamen kansen voor de uitploeg maar doordat Tom Clement een goede wedstrijd keepte waren het vooral wat spelden prikjes die uitgedeeld werd. Die speldenprikjes konden zeker uitmonden tot grote kansen want TKB was de ploeg die Hollandscheveld in de tang had. Gelukkig voor de oranjehemden speelde TKB de aanvallen niet goed uit en kon de verdediging en vooral Tom goed zijn werk doen. Toch na 43 minuten te hebben gespeeld wordt er gescoord. Het wachten wordt beloond en de kansen komen wel. Hans Zomer is ditmaal de gelukkige. Gerrit Vrieling, gaf net zoals in het begin van de wedstrijd, een op maat geplaatste lange bal waarna de snelheidstrein vanaf de rechterkant naar binnen kon stuiven en omzeilde gemakkelijk zijn directe tegenstander waarna hij alleen op de keeper af ging. Met een simpele voetbeweging legde hij het balletje in het netje. Hierna was het al gauw rust en konden de mannen het even bespreken.

TKB moest komen en die gingen vrolijk verder op dezelfde voet als in de 1e helft. Ze namen wederom de overhand maar Hollandscheveld was hierna wel wat feller in de duels en ze kwamen er niet meer zo gemakkelijk doorheen. Dus tot veel gevaarlijke momenten kwam het niet. Aan de kant van Hollandscheveld was het zaak om druk te blijven zetten want daardoor komt TKB in de verdrukking en komen er sneller fouten. Zo wist Brian Okken, die zich overigens wederom de ballen uit zijn broek werkt, de verdediging onder druk te zetten waarna de bal richting de keeper ging en Twan ten Caat precies zelfde ging doen. De keeper maakte hierna een cruciale fout en Twan kon de bal gemakkelijk overnemen van de keeper en tot scoren komen. De 2-0 was een opluchting en kwam het spel ten goede. Merlijn Odink die in de rust het veld betrad voor Aron Meekhof gaf een goede invulling aan het spel. want vlak na het doelpunt van Twan mocht Merlijn een doelpunt aantekenen. Een aanval over een paar schijven komt de bal aan de linkerkant en met een mooie scherpe voorzet kon de geheel vrijstaande Merlijn gemakkelijk de bal binnen koppen. Hierna zou de wedstrijd wel gespeeld moeten zijn. Scherpte mogen ze absoluut niet verliezen want in de heenwedstrijd kregen ze ook alsnog tegendoelpunten. TKB ging hierna toch nog wat proberen om er wat van te maken en dat resulteerde toch nog in een doelpunt. Je kunt zeggen, niet goed verdedigd. Maar je kunt ook zeggen dat het een geweldig schot is van een flinke afstand waar Tom Clement niet aan kon komen. Dat 2e scenario is hier aan de orde en helaas was het toch even slikken voor de mannen van Tibben en ten Caat. TKB was hierna wederom wat sterker aan het worden maar toch stond de goed keepende Tom Clement vaak op de goede plek en uiteraard hielp de verdediging hier zeer goed aan mee. de moegestreden Twan ten Caat werd gewisseld voor Rob van Eck die de moeilijke taak als aanjager mocht gaan invullen, aangezien TKB hier zich vaak goed onderuit voetbalt. Kwartier voor tijd werd Nick Steenkamp van het veld gehaald en de aanvoerder kampte met een blessure en bij deze stand kan er geen risico’s genomen worden. Voor hem kwam Lars Kikkert in het veld en nam Gerrit Vrieling de band over. TKB hield het wel een beetje voor gezien en bij Hollandscheveld was de pijp ook wel leeg aan het worden. Uiteindelijke een zakelijk overwinning voor een niet al te mooie en ook geen goede wedstrijd. Bij vlagen was het goed spel. Zulke wedstrijden moet je ook kunnen winnen als je bovenaan wilt eindigen en dat is dan ook gebeurd. Na 5 wedstrijden staat het equipe nog steeds op de 1e plek met 15 punten en doordat de ‘concurrentie’ punten verspeelt staat Wildervank op plek 2 met 6 punten en dat wordt onze volgende opponent. Wederom een belangrijke thuiswedstrijd waar we weer de steun van iedereen nodig hebben om wat moois te kunnen laten zien.

Man van de wedstrijd: Tom Clement

Volgende wedstrijd is zaterdag 25 maart thuis tegen Wildervank. Aanvang 12:30u