1e elftal scoort er op los

Ook VAKO aan de zegekar gebonden

Waar Hollandscheveld al uitstekend aan het seizoen begonnen was met negen punten uit drie wedstrijden was ook afgelopen zaterdag VAKO niet bij machte punten af te snoepen van de equipe van Bernard Koning.

VAKO voetbalt makkelijk
Hollandscheveld was gedurende 70 procent van de wedstrijd heer en meester was hadden de gasten voetballend echt wel wat in hun mars. Echter in de eindfase wisten ze zelden een vuist te maken en Hollandscheveld had deze wedstrijd het scorend vermogen uitstekend op orde. De eerste grote kans was dan ook voor de gasten. Echter de poging van Manzeza werd op het laatste moment geblokt door Span. Uit het niets kwam de 1-0 op het bord. Koopman pikte een bal op die de Jonge niet onder controle kreeg en met een lage schuiver versloeg hij Rona. VAKO kreeg geen tijd om op adem te komen, want de volgende aanval was het weer raak. Nu was het Strijker die aangespeeld werd door Hagen en kiezelhard afdrukte. Wat VAKO ook probeerde tot echt uitgespeelde kansen kwam men niet en voor de rust gooide de ingevallen D. Mol de wedstrijd in het slot. Uit een afgeslagen corner plaatste hij de bal schitterend achter een kansloze Rona.

Gasten krijgen de overhand
Hollandscheveld werd uitermate slordig na rust en in plaats van te blijven voetballen zochten ze veelal de lange bal op de snelle Zomer. Dit speelde VAKO in de kaart en lange tijd waren de gasten voetballend beter. Wat ze echter vergaten was af te drukken in de eindfase en deden ze dat wel eens dan was Vos degene die niet wenste te capituleren. Tekent hierin was de één op één met Manzeza waar de aanvaller op weg leek naar de 3-1 was het Vos die dat voorkwam.
Het was de ingevallen van Eck die een aanval over meerdere schijven net niet binnen wist te werken. Even later moest de ingevallen van Eck er met een lelijke blessure uit. Het was reservekeeper ter Steege die inviel als speler en hij zou nog van zich laten horen.
De thuisploeg had eindelijk weer eens een goede aanval na ruim een half uur en Zomer bereikte Strijker die met een weergaloze actie D. Mol in staat stelde zijn tweede van de middag te scoren.
Even later was het dezelfde Strijker welke de 5-0 op het bord zette na een voorzet van de Jonge.
Waar VAKO kans na kans bij elkaar voetbalde was het steeds Vos of een verdediger die een treffer wisten te voorkomen.

Hoofdrol ter Steege
Met nog enkele minuten op de klok was het weer raak. Nu zag Rona er niet goed uit bij een schot van Strijker en het was de ingevallen ter Steege die er als een duvel uit een doosje bij was om de 6-0 binnen te werken.
Dat Goedkoop de 6-1 scoorde was een smet op de wedstrijd van de verdediging en Vos, maar laatstgenoemde wist een zwabberschot niet onder controle te krijgen, waarna Goedkoop de terechte eretreffer wist te scoren.
Al met al een prima overwinning voor de mannen van Koning.

Volgende week staat de bekerwedstrijd in en tegen Dalen op het programma.

FOTO'S: Hollandscheveld - VAKO

14 okt 2023