1e doet zichzelf tekort tegen SCD'83

Door Nick ter Steege

Opstelling: Vos, Van Nuil, M. Mol D. Mol (58 ‘Okken), Span. Koopman (’70 Blokzijl), Hagen, Kiers. Diphoorn, Sikken, Snippe.

Na 5 speelronden waren de eerste punten verdeeld. De top 5 nam afstand en Hollandscheveld was met plek 6 ‘best of the rest’. De uitwedstrijd tegen SCD'83 bleek op basis van eerdere confrontaties een lastige te worden. Zo ook vandaag; een 0-2 voorsprong werd weggegeven en de oranjehemden werden met 4-3 huiswaarts gestuurd.

Hollandscheveld komt op voorsprong. Beide ploegen begonnen offensief aan de wedstrijd. Meteen was duidelijk dat het een aantrekkelijke wedstrijd zou worden. De eerste kansen waren voor SCD, maar Lennard Vos was alert. Daarna was het de beurt aan Hollandscheveld. Eerst werd er een bal van de lijn gehaald door de defensie van SCD, vervolgens werd een schot van Sikken knap gekeerd. Daarna was Dedemsvaart weer de bovenliggende partij, maar kwam het niet tot grote kansen. Na 19 minuten kon Sikken vanuit een corner afdrukken. Zijn kans wordt nog gekeerd, maar de losgelaten bal komt voor de voeten van Danny Mol: 0-1. SCD was duidelijk aangeslagen door de vroege goal. Een vrije bal wordt achterin ingeleverd bij Diphoorn, die bedient Sikken en hij zorgt met een hard laag schot voor alweer zijn vierde competitiedoelpunt én de 0-2 voorsprong.

SCD gaf echter niet op en knokte zich terug in de wedstrijd. SCD werd na 31 minuten weer in het zadel geholpen door vv Hollandscheveld. Mol kon een hoge bal niet wegwerken en de thuisploeg brak uit met twee man. Keeper Vos werd kansloos gelaten: 1-2. Binnen twee minuten verspeelde Hollandscheveld de voorsprong. Er werd verkeerd gestapt en wederom kwam SCD met twee man vrij voor Vos: 2-2. Het werd zelfs nog erger voor Hollandscheveld. Na 41 minuten werd er weer verkeerd gestapt achterin. Ditmaal drukte de linksbuiten zelf af met een laag schot: 3-2. Er kwam zelfs een kans op 4-2, maar ditmaal hield Vos zijn ploeg knap op de been. Na een zinderende eerste helft werden de kleedkamers opgezocht.

Rode kaart voor SCD In de tweede helft werd het spel van de eerste de helft vervolgd. De thuisploeg ging op jacht naar de genadeklap en Hollandscheveld zocht de aansluiting. Een half uur voor tijd kwam SCD met 10 man te staan. Commentaar op de leiding werd beloond met tweemaal geel. Hollandscheveld kon met een man meer geen vuist maken. Sterker nog, in de 69e minuut werd de stand 4-2. Een voorzet over links werd van dichtbij hard achter Vos geschoten. Niets leek meer te lukken aan de kant van de Hollandscheveld. In de 84e minuut bracht Hagen het geloof terug. Met een bekeken bal verschalkte hij de doelman. Hollandscheveld kwam vervolgens niet meer tot grote kansen en dus bleef het 4-3.

Volgende week speelt Hollandscheveld thuis tegen ZZVV.

Man vd wedstrijd : Jan Hagen