'Kerstdarttoernooi' van 'de Oosthoekers' weer geslaagd

Het kerstdarttoernooi van 'de Oosthoekers' vond ook afgelopen week weer plaatst. Deze traditie vindt al zo'n 15 jaren plaats tussen kerst en oudjaarsdag in de kantine van 'de Oosthoek'.

Ook dit jaar kon de organisatie weer rekenen op 55 darters die fanatiek de strijd aanbonden met elkaar op de dartborden.

Uiteindelijk werd er na vele wedstrijden een schifting gemaakt zodat er een winnaarsronde en verliezersronde ontstond.

Uiteindelijk kwamen daar 4 darters uit naar voren die in zowel de verliezers- als winnaarsronde de halve finale speelden tegen elkaar.

In 'de best of 5 legs' in de halve finales van de verliezersronde stond Harold Moman tegenover Jelle Hagen en Marcel Oostingh tegenover Danny Doldersum.

De resultaten van beide wedstrijden ziet u hieronder.

Verliezersronde halve finales best of 5:

Harold Moman – Jelle Schagen  3-1

Marcel Oostingh – Danny Doldersum  3-0

Door deze resultaten werd de finale in de verliezersronde gespeeld tussen Harold Moman en Marcel Oostingh. Ook deze ging over 5 legs. Door een 3-1 overwinning werd deze een prooi voor Harold Moman.

Verliezersronde finale best of 5:

Harold Moman – Marcel Oostingh  3-1

Maar het draaide natuurlijk allemaal om de winnaarsronde tijdens dit 'Oosthoekers Kerstdarttoernooi' in de kantine van vv Hollandscheveld.

De halve finales gingen over 'best of 9 legs' en werden gespeeld tussen Jan Kats en Allard Benjamins in de eerste halve finale en tussen Jelle Wachtmeester en Danny Groote in de tweede halve finale. De resultaten ziet u hieronder.

Winnaarsronde halve finales best of 9:

Jan Kats – Allard Benjamins  5-1

Jelle Wachtmeester – Danny Groote  5-2

Jan Kats en Jelle Wachtmeester kwamen dus als winnaars uit de strijd in de halve finales en mochten dus de darts laten spreken in de finale van de winnaarsronde. Het ging hierbij over een 'best of 11 legs' en dus moesten de mannen nog eenmaal alles geven om zich tot winnaar van het toernooi te kronen. Het werd een leuke finale om te zien voor de aanwezigen en uiteindelijk kon Jelle Wachtmeester zich laten kronen tot winnaar van het 'Kerstdartoernooi' van 'de Oosthoekers'.

Winnaarsronde finale best of 11:

Jelle wachtmeester – Jan Kats  6-3

De organisatie wil alle vrijwilligers bedanken die geholpen hebben tijdens dit toernooi. Rudi Bouwmeester en Goos Oelen bedienden iedereen van de gewenste drankjes, Henk Gruppen zorgde voor de hapjes uit de keuken, Margreet Metselaar en Renske Beekhuis voor het verkopen van de loten deze dag, de jongens die geholpen hebben bij het opzetten en afbreken van de borden en het schoonmaken na afloop. Verder liet iedereen zich de gratis snert die de moeder van Marcel Kamman gemaakt had weer goed smaken deze dag, ook haar wil de organisatie bij deze bedanken.

Zo'n toernooi kan natuurlijk niet georganiseerd worden zonder sponsoren en 'de Oosthoekers' prijzen zich dan ook gelukkig dat ze voor de organisatie van dit toernooi een beroep konden doen op de vrijgevigheid van:

De Tackelbox

Volkerts Assurantien

Slagerij Jarno van Goor

TCM

Kleinluchtenbeld Kantoorinrichting

IBK (Installatiebedrijf Kroezen)

Tegelzetbedrijf Herald Kuiper

Hamstra Dienstverlening

BS stucadoors

Tegelzetbedrijf Xander Deuten

Bouwmaterialen Tinus Schonewille

Uitzendburo Employ

Van der Vinne Mechanisatie

COOP Ten Hoeve

Supporters vereniging vvHollandscheveld

De organisatie wil ook hun hartelijk bedanken voor hun steun aan dit toernooi en hoopt ook komend jaar weer een beroep op hun vrijgevigheid te mogen doen.

Al met al kan de organisatie weer terugkijken op een mooi toernooi met spannende dartwedstrijden, hieruit blijkt dat darts nog steeds leeft in onze omgeving.